Київський електровагоноремонтний завод ім. Січневого повстання 1918 р. - Енциклопедія Сучасної України
Beta-версія
Київський електровагоноремонтний завод ім. Січневого повстання 1918 р.

КИ́ЇВСЬКИЙ ЕЛЕКТРОВАГОНО-РЕМО́НТНИЙ ЗАВО́Д ім. Січневого повстання 1918 р. – підприємство у галузі транспортного машинобудування. Засн. 1868 як Гол. майстерні з ремонту паровозів і вагонів Києво-Балт. (згодом Пд.-Зх.) залізниці. 1930 перейм. у Київ. паровозоремонт. з-д ім. Січневого повстання 1918 р. Від 1944 – Київ. вагоноремонт. з-д; від 1962, після освоєння підпр-вом капітал. ремонту електропоїздів, – сучасна назва. Спеціалізується на тех. обслуговуванні залізнич. рухомого складу відповідно до вимог і норм його безпеч. експлуатації, забезпеченні і ритмічності транспорт. перевезень. Провідне підпр-во України, що виконує капітал. ремонт усіх типів і серій електропоїздів як постій. (ЕР-1, -2, -2Р, Т), так і змін. (ЕР-9 усіх індексів) струму, а також виготовляє для них запасні частини (металеві двері, полиці, шафи та ін.). Крім того, з-д ремонтує лінійне обладнання, тягові і допоміжні електр. машини, колісні пари для рухомого складу тощо. Підпр-во має власний полігон, що дозволяє здійснювати випробування й обкатування електропоїздів змін. струму, необхідні випробувал. стенди і станції для діагностики. Від 1998 виконує капітал.-відновлюв. ремонт електропоїздів з терміном експлуатації понад 30 р. з подовженням терміну їхньої експлуатації ще на 15 р. Вироб. база та технол. можливості з-ду дозволяють ремонтувати кузови, деформов. при аваріях та пожежах, пошкоджені корозією, виконувати складні модернізації тощо. 2001–05 підпр-во розробило і впровадило у вироб-во низку нових проектів з покращення дизайну салонів вагонів, кабін машиністів, комфорту пасажирів, умов праці локомотив. бригади: встановлення термоформов. панелей облицювань, заміна конструкції опалюв. системи салону та системи освітлення. 2001 на з-ді освоєно складання і доукомплектування електропоїздів із вітчизн. та імпортованих з Латвії і РФ запчастин (зібрано електропоїзди змін. струму ЕР- 9Т № 746, № 747 та відремонтовано електропоїзд постій. струму ЕР-2 № 305 «Карпат. експрес»). 2005–06 з-д виконував капітал. ремонт електропоїздів серії ЕПЛ та ЕД, вагони яких мають подовжену базу. Співпрацює із залізницями країн СНД. Соц. сфера: бази відпочинку «Плай» (Закарпаття), «Чайка», «Малорічинська» (обидві – АР Крим); водноспорт. база на березі Дніпра. Кількість працівників (2012) – понад 1700 осіб. Голова правління – О. Бондар (від 2011).

О. В. Золотарьова

Стаття оновлена: 2012