Дошкільний заклад для аномальних дітей - Енциклопедія Сучасної України
Beta-версія
Дошкільний заклад для аномальних дітей

ДОШКІ́ЛЬНИЙ ЗА́КЛАД ДЛЯ АНОМА́ЛЬНИХ ДІТЕ́Й – різновид спеціальних дошкільних закладів (СДЗ) для дітей дошкільного віку з різними вадами психофізичного розвитку. До таких належать діти з порушеннями зору, слуху, інтелекту, мовлення, опорно-рухового апарату, емоц.-вольової сфери, а також зі склад. видами порушень (склад. дефект). Діти з психофіз. вадами переддошкіл. і дошкіл. віку перебувають у СДЗ відповідно до виду порушення. В Україні діють номенклатура СДЗ, а також положення про СДЗ відповід. типу. Вирішено питання наповнюваності груп, функціонування психол. мед.-пед. консультацій (рай., обл., міських, центр.) та орг-ції і функціонування спец. дошкіл. груп при масових освіт. дошкіл. закладах. Серед СДЗ – ясла-садки, садки, садки з цілодобовим перебуванням, санаторні дит. садки, будинки дитини. Групи в СДЗ комплектують за віковим принципом. У таких закладах діє розпорядок дня з урахуванням вікових та психофіз. особливостей дітей; організовано також комплексну діяльність фахівців (дефектологів, мед. працівників, психологів), спрямовану на визначення специфіки корекц. виховання дітей залежно від первин. вади та вторин. відхилення. Відповідно до кожної категорії дітей і типу дошкіл. закладу в практику впроваджено диференц. системи навч. та вихов. роботи, зміст яких висвітлено у дошкіл. олігофрено-, тифло-, сурдопедагогіці, логопедії та відповід. спец. методиках. Проблеми навч.-вихов. роботи у СДЗ вивчають В. Синьов, М. Шеремет, Л. Фомічов, Є. Синьова, Т. Свиридюк, Д. Шульженко, С. Федоренко та ін.

Літ.: Егоров С. Ф., Лыков С. В., Волобуева Л. М. Введение в историю дошкольной педагогики. Москва, 2001.

В. М. Синьов, М. К. Шеремет

Стаття оновлена: 2008