Дейсун Віктор Миколайович - Енциклопедія Сучасної України
Beta-версія
Дейсун Віктор Миколайович

ДЕЙСУ́Н Віктор Миколайович (22. 07. 1962, м. Кам’янець-Подільський Хмельн. обл.) – живописець. Чоловік С. Дейсун. Чл. НСХУ (2000). Закін. Львів. ін-т приклад. та декор. мист-ва (1988; викл. П. Кравченко, В. Черкасов). Учасник мист. виставок від 1986. Персон. – у Львові (1992), Кременчуці (Полтав. обл., 1993–94, 1996, 1998), Києві (1994, 2001–06), Одесі (2002). Працював в ін-ті «Укрпроектреставрація». Осн. галузі – станк. та монум. живопис. Відхід Д. від офіц. стилю соцреалізму спричинив пошуки у напрямах символізму, експресив. та пуантиліст. абстракціонізму, формалізму з привнесенням нац. кольористики, елементів нар. творчості, що стало симбіозом цих течій з яскраво вираженим індивід. стилем. Продовжує експерименти в боді-арті, відео-арті, інсталяції, перформансі. Роботи зберігаються в Нац. музеї у Львові, Полтав. та Кременчуц. краєзнав. музеях.

Тв.: «Цілковита об’єктивність» (1993), «Центральна композиція», «Вихід» (обидва – 1997), «Сніг сходить», «Там, за обрієм», «Складова частина» (усі – 1999), «Без назви» (2000), «Відображення», «Ловлення метеликів» (обидва – 2001), «Легенький вітерець», «Вітер, що розсердився», «Десерт», «Джмелі гудуть», «Танцюрист», «Неістотна фігуративність» (усі – 2002), «Ріка бажань», «Хмаринка», «Острів» (усі – 2003), «Ейфорія», «Велика замальовка» (обидва – 2004), «Марево», «Німфа», «П. Васильківський» (усі – 2005), «Спостереження», «Куб і тінь від нього», «Новий капелюшок», «Німфа», «Торс», «Кришталевий палац–2» (усі – 2006); серії – «Балатонські замальовки», «Письмена» (обидві – 2003).

В. Ю. Гордієвич

Стаття оновлена: 2007