Бондарович Анатолій Мартинович
Визначення і загальна характеристика
БОНДАРО́ВИЧ Анатолій Мартинович (03(15). 07. 1892, с. Рогізне, нині Сум. р-ну Сум. обл. — 19. 01. 1975, Київ) — живописець і графік. Член Асоц. художників Червоної України (1922–24). Закін. Харків. художнє училище (1914; викп. М. Федоров та М. Беркос). Під час 1-ї світової війни та воєн. дій 1918–20 був військ. топографом. У 20-х рр. малював плакати для 1-го рад. театру в Харкові; кіноплакати для Всеукр. фотокіноуправління (нині Нац. кіностудія худож. фільмів ім. О. Довженка), серед них — «Фатальні листи» (1922), «Нібелунги» (1925), «Люди й маски», «Микола Джеря», «Ради скарбів», «Шляхи життя» (усі — 1926). Учасник виставки кіноплакатів «Художники сьогодні» (Харків, 1926–27). Працював у ж. «Всесвіт», «Червоний перець», «Червоні квіти», «Тук-тук», «Жовтеня» та ін. 1927–29 — керівник-консультант худож. частини ж. «Уж». Викладав у Ташкент. худож. училищі (1933–35) та Київ. училищі приклад. мистецтва (1945–47). Б. — фундатор ІЗОГАРТу (Секція образотвор. мистецтв Спілки пролетар. митців), один із організаторів Твор. об’єдн. укр. рад. художників.
Додаткові відомості
- Основні твори
- пейзажі — «Старий Ташкент», «Новий Ташкент» (обидва — 1936), «У Бухарі на Регістані» (1937), «Ранок у новому Ташкенті» (1940), «Вечір на Дніпрі» (1946), «Задніпрянські далі» (1947), «Рибне місце» (1949), «Весінній пейзаж» (1952), «Осінь на дачі» (1954), «Біля пам’ятника Ватутіну» (1956), «Пам’ятник Щорсу» (1961), «Осінь на лісовому озері» (1963); іл. до кн. — «Тарас Бульба» (К., 1940) М. Гоголя, зб. «Київські оповідання» (К., 1949) Ю. Яновського, «Аргонавти Всесвіту» (К., 1952) В. Владката ін.
- Державний архів
- ЦДАПМ України, ф. 576, оп. 1, спр. 15.