Розмір шрифту

A

Луганський авіаційний ремонтний завод

ЛУГА́НСЬКИЙ АВІАЦІ́ЙНИЙ РЕМО́НТНИЙ ЗАВО́Д — державне під­приємство, що спеціалізувалося на ремонті авіа­ційних двигунів та вертолітних редукторів. Створ. 1931 на базі авіац. майстерень, що виконували ремонт літаків УТ-1, -2, По-2, Р-1, -5, І-16, СБ, ТБ-3, Іл-2, -10, Як-18, МіГ-15, авіа­двигунів М-2, -5, -11, -17, -22, -100, АМ-38, -42. Під час 2-ї світової війни на під­приємстві від­ремонтовано бл. 1700 літаків і понад 2500 авіа­двигунів. Від кін. 1950-х рр. завод спеціалізувався на ремонті лише авіа­двигунів. У 1960-і рр. під­приємство освоїло кап­ремонт турбореакт. авіа­двигуна РД-45, що використовується як силова установка винищувача-пере­хоплювача МіГ-15, авіа­­двигунів РД-9Б, РД-9Ф, ВК-1; 1974–76 — турбовал. вертоліт. авіа­двигуна ТВ3-117, що екс­плуатується на більшості вертольотів серед. класу КБ М. Міля та М. Камова. Паралельно був освоєний ка­премонт двигунів Р-35-300 і Р-29-300, використовуваних як силова установка на літаках МіГ-23 та МіГ-27. У 1996 при заводі засн. Луган. авіац.-тех. музей. 2003 на базі Л. а. р. з. створ. компанію «Luzar», що за­ймалася виробництвом зап­частин для системи охолоджува­н­ня авто­мобіля (пере­важно радіаторів). Станом на 2008 під­приємство здійснювало ремонт двигунів Р-27-300, Р-29-300, Р-35-300 для винищувачів МіГ та Су, вертоліт. двигунів ТВ3-117 і ТВ2-117А та гол. вертоліт. редукторів ВР-8А, -14, -24. Споживачі продукції: авіа­компанії України, країн СНД і понад 30-ти країн Європи, Азії, Африки і Лат. Америки. У грудні 2010 завод уві­йшов до складу держ. концерну «Укр­оборон­пром». 2013 обсяги виробництва заводу зросли на 12 %, чистий прибуток під­приємства склав 48 млн грн (у 6 разів більше, ніж у поперед. році). Навесні 2014 на заводі працювало 600 осіб. Пізніше діяльність під­приємства була ускладнена у звʼязку з бо­йовими діями на Сх. України і роз­ривом госп. звʼязків. 6 червня 2014 завод пере­йшов під контроль бо­йовиків т. зв. Луган. нар. респ. У результаті об­стрілів будівлі були по­шкоджені. Тоді ж дир. О. Мо­стовий (від 1988) і частина працівників заводу залишили Луганськ. Станом на 15 вересня 2014 на під­приємстві працювало бл. 200 робітників. За деякими даними, об­ладна­н­ня заводу вивезено до РФ.

Іконка PDF Завантажити статтю

Інформація про статтю


Автор:
Статтю захищено авторським правом згідно з чинним законодавством України. Докладніше див. розділ Умови та правила користування електронною версією «Енциклопедії Сучасної України»
Дата останньої редакції статті:
груд. 2017
Том ЕСУ:
18
Дата виходу друком тому:
Тематичний розділ сайту:
Підприємcтва
EMUID:ідентифікатор статті на сайті ЕСУ
58972
Вплив статті на популяризацію знань:
загалом:
113
сьогодні:
1
Дані Google (за останні 30 днів):
  • кількість показів у результатах пошуку: 10
  • середня позиція у результатах пошуку: 9
  • переходи на сторінку: 1
  • частка переходів (для позиції 9): 400% ★★★★★
Бібліографічний опис:

Луганський авіаційний ремонтний завод / С. Я. Янчак // Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. – Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2017. – Режим доступу: https://esu.com.ua/article-58972.

Luhanskyi aviatsiinyi remontnyi zavod / S. Ya. Yanchak // Encyclopedia of Modern Ukraine [Online] / Eds. : I. М. Dziuba, A. I. Zhukovsky, M. H. Zhelezniak [et al.] ; National Academy of Sciences of Ukraine, Shevchenko Scientific Society. – Kyiv : The NASU institute of Encyclopedic Research, 2017. – Available at: https://esu.com.ua/article-58972.

Завантажити бібліографічний опис

Інфлот Чорноморське головне морське агентство
Підприємcтва  |  Том 11  |  2011
В. К. Сидоренко
Молнія Спеціальне конструкторське бюро
Підприємcтва  |  Том 21  |  2023
А. С. Глущак
Новатор
Підприємcтва  |  Том 23  |  2021
С. В. Мотосов
ВСІ СТАТТІ ЗА АБЕТКОЮ

Нагору нагору