Львівський холодокомбінат - Енциклопедія Сучасної України
Beta-версія
Львівський холодокомбінат

ЛЬВІ́ВСЬКИЙ ХОЛОДОКОМБІНА́Т – підприємство харчової промисловості. Збудовано 1942–43 німцями на околиці міста (Левандівка) для зберігання продуктів і покращення їх постачання фронту. Уведений в експлуатацію у серпні 1943. У потуж. холодил. комплексі «Gefrei­haus in Lemberg» місткістю камер 5200 т зберігали заморожені м’ясо, рибу та фрукти. 1946 на базі холодильника розпочато виготовлення морозива (40–50 т щомісяця). Наприкінці 1940-х рр. холодил. спроможність камер становила 4 тис. т. Для охолодження агрегатів з-ду створ. штучне озеро. У серед. 1960-х рр. устаткування модернізовано. 1964 уведено в експлуатацію новий холодильник місткістю 10 тис. т, а також ком­пресор. цех для підтримання низьких т-р. Відтоді холодильники комбінату сумарно вміщували 14 тис. т заморож. продукції – 7 тис. т м’яса, 5 тис. т риби, 2 тис. т фруктів. 1967–97 на підпр-ві діяла дільниця з виготовлення сухого льоду, на якій щоліта виробляли бл. 100 т продукції на місяць. Згодом, із вдосконаленням морозил. устаткування, потреба у енерговитрат. вироб-ві сухого льоду відпала. 1967 уведено в експлуатацію ф-ку з виготовлення морозива потуж. 8 т за зміну (300 т щомісяця). На ній працювало у дві зміни 148 робітників-фасувальників, а всього на підпр-ві – 760 осіб. Значні зміни на комбінаті відбулися у період, коли керував ним О. Левицький (1986–2004). Підпр-во зміцніло економічно й зайняло суттєве місце на ринку виробників морозива. У 1980-і рр. розроблено товар. знак львів. морозива, від 2004 свою продукцію комбінат випускає під торг. маркою «Лімо». Від 1995 – ВАТ, від 2010 – ПАТ «Л. х.». 2001 для зниження собівартості морозива налагоджено вироб-во глазурі та фрукт. наповнювачів в асортименті. 2004 комбінат закупив нові лінії з вироб-ва морозива, після модернізації кількість виготовл. продукції щороку зростає: 2004 – 4000 т, 2006 – 6000 т, 2008 – 8000 т, 2010 – 10 000 т, 2012 – 12 000 т, 2014 – 13 500 т, 2015 – 15 300 т. Підпр-во виготовляє понад 130 (у рад. час лише 4) найменувань морозива, серед яких – ріжок, ескімо, вафел. стакан, брикет, морозиво у полістирол. стакані, фрукт. лід, морозиво у відерцях та контейнерах, вагове, морозиво-торт, морозиво-рулет, моноліт, і займає 3-є м. в Україні серед ін. виробників аналог. продукції (загалом бл. 30 виробників). Частка продукції торг. марки «Лімо» у заг.-укр. обсязі на кін. 2015 становила 18 %, у зх. регіоні України, де більш відома і має постійні ринки збуту, – бл. 60 %. 2011 на комбінаті створ. вироб. базу для виготовлення заморож. напівфабрикатів – пельменів в асортименті, равіолі та вареників у фасов. та вагових упакуваннях, тісто (дріждж., листк.), 2013 – котлет та сумішей овочів в асортименті. Система якості підпр-ва відповідає міжнар. стандартам ISO 9001:2000 та ISO 22000:2005. На міжнар. спеціалізов. виставці «Світ морозива та холоду – 2011» (Київ) за результатами конкурсу на найкращу якість морозива торг. марка «Лімо» здобула 2 золоті та 6 сріб. нагород, а за результатами конкурсу на найкращий дизайн упаковки – 3 золоті медалі. Продукція компанії експортується у Молдову, Грузію, Азербайджан, Кувейт, Ізраїль. Від 2016 належить до затверджених Європ. комісією експортерів молоч. продукції до ЄС. Кількість працівників (2015) – 770 осіб. Голова правління – О. Манохін (від 2011).

Ю. В. Овсінський

Статтю оновлено: 2017