Мікроекономічні моделі
МІКРОЕКОНОМІ́ЧНІ МОДЕ́ЛІ — один із видів економічних моделей, що описують процеси на рівні мікроекономіки за допомогою певних змінних величин, якісних або кількісних звʼяз-ків між ними, що дають змогу прогнозувати результати й наслідки змін окремого параметра (чи параметрів) у такій моделі. В економіці моделлю називають матем. образ фірми, компанії, ринку чи будь-якої ін. реалії, що ґрунтується на економічній теорії. Зазвичай М. м. розглядають під час вивчення домаш. госп-в (споживачів) і фірм (виробників) як субʼєктів екон. діяльності (домашні господарства прагнуть максимізувати корисність, фірми — прибуток). Їх застосовують при ціноутворенні, прийнятті рішень про обсяги виробництва і продажів, розподіл доходів тощо. Фундам. М. м. вважають моделі попиту та пропозиції (описує можливий розподіл ресурсів без впливу органів влади), досконалої, монополіст. конкуренції та монополіст. ринку (поведінку фірм на різних типах ринків), цінової дискримінації (встановлення різних цін на різні одиниці одного й того ж товару для одного або різних покупців), максимізації корисності (допомагає вирішувати оптимізац. задачу, повʼязану із проблемою зіставлення безмеж. потреб індивіда із його обмеженими можливостями). Модель теорії ігор пояснює прийняття оптимал. рішень в умовах конфлікту (неповної або асиметр. інформації), поведінки споживачів — відобразити поведінку споживача під час вибору фірми, яка надає послуги чи продає товари.