Мотор Січ | Енциклопедія Сучасної України
Beta-версія

Мотор Січ


Мотор Січ

«МОТО́Р СІЧ» – авіаційна компанія. Структур. підрозділ підпр-ва «Мотор Січ» у Запоріжжі. Історія «М. С.» сягає 1984, коли Запоріз. ВО «Моторобудівник» відповідно до наказу Мін-ва авіац. пром-сті СРСР передано літак Як-40 і створ. авіац.-транспорт. загін. Перший рейс відбувся в жовтні 1984 маршрутом «Запоріжжя–Москва–Запоріжжя». Поступово парк літаків зріс до 16-ти од. техніки, зокрема: літал. апарати Ан-12, Ан-26, Ан-74, Як-40, Мі-8, Мі-17. Одночасно збільшився особ. склад – від 12-ти до 230-ти працівників. Після розпаду СРСР Запоріз. авіац.-транспорт. загін реорганізували: у підпорядкування перейшла будівля з прилеглими спорудами, що раніше належали МО України, і саме на цій території побудовано аеродром. 1995 зареєстровано авіакомпанію «М. С.». Створ. нові підрозділи – служби авіац. безпеки та перевезень, комерц. відділ, спецтранспорт. Якщо раніше авіазагін обслуговував лише потреби вироб-ва, то 1997 завдяки новим потужностям здійснено перші комерц. рейси (до ОАЕ та Туреччини), поступово налагоджено співроб-во з турист. фірмами. 2004 отримано сертифікат Системи менеджменту якості – ISO 9001, а 2007 – ліцензію на виконання авіац. перевезень. Проведено акредитацію в ООН для здійснення польотів літаками Ан-74 з гуманітар. програм. Нині авіакомпанія виконує регулярні пасажир. міжнар. та внутр. рейси, пасажир. і вантажні чартерні рейси, а також спец. рейси, що забезпечують діяльність гол. підпр-ва. Базовий аеропорт авіакомпанії – Міжнар. аеропорт «Запоріжжя». Пунктами призначення рейсів є Київ, Мінськ та м. Бургас (Болгарія). Однією з послуг, що надає «М. С.», є здійснення огляд. екскурсії на гелікоптері Мі-2 маршрутом «Аеродром–Запоріз. гідроелектростанція–о. Хор­тиця–Аеродром». Компанія експлуатує 9 літал. апаратів, серед яких – регіонал. пасажир. літаки Як-40 (24 місця), Ан-24РВ (48 місць), Ан-140-100 (52 місця), конвертов. вантажно-пасажир. літак Ан-74ТК-200 (52 пасажир. місця, вантажопідйомність 10 т), транспорт. літак Ан-12 (вантажопідйомність 20 т), транспорт. гелікоптер Мі-8МСБ (4 т), пасажир. гелікоптер Мі-2 (4 місця). Загалом власна тех. база складається зі стоянки для літаків та гелікоптерів, комплексу авіатех. споруд, сертифікац. служби авіац. безпеки та лаб. з розшифрування «чорних скриньок». Має свої представництва: гол. офіс авіакомпанії «М. С.» у Запоріжжі, Міжнар. аеропорти «Запоріжжя», «Київ» ім. І. Сікорського та «Львів» ім. Данила Галицького, ТОВи «Аеропорт Хендлінг» (Одеса) і «Трансконд» (Мінськ). Перший дир. – В. Широчкін (1995–2002), від 2005 – Г. Маслов.

Статтю оновлено: 2019