Молода Галичина | Енциклопедія Сучасної України
Beta-версія

Молода Галичина


Молода Галичина

«МОЛОДА́ ГАЛИЧИНА́» – газета. Засн. 1940 у Львові під назвою «Ленінська молодь» як орган новоствор. Львів. обкому комсомолу. 1941–44 не виходила, вип. відновлено 1945. Перший ред. – відряджений із Києва Ф. Маківчук, згодом (у різні роки) – І. Петрів, Б. Андрусишин, О. Приступенко, Б. Машталярчук, В. Руденко, П. Путій, М. Батіг, О. Бусол, Ю. Кріль, Р. Шостак. Газета здобула широку популярність і авторитет, особливо у 1960-і рр., а наприкінці 1970-х – у 1980-х рр. мала найбільший серед обл. молодіж. газет СРСР наклад, що часто перевищував 200 тис. прим. Тут працювали майбутні лауреати Нац. премії України ім. Т. Шевченка Я. Гоян, В. Маняк, В. Яворівський, письменники, науковці М. Ільницький, П. Шкраб’юк, Р. Кудлик, Б. Грищук, Б. Стельмах, Д. Герасимчук, Я. Мельничук, В. Стефак, Н. Дзю­бенко-Мейс, М. Людкевич, В. Каліка, художник І. Крислач та ін. Незважаючи на спротив влади, газета першою серед друк. вид. СРСР відмовилася від обов’язк. тоді гасла «Пролетарі всіх країн, єднайтеся!» і 1989 замінила його на «Вся влада Радам!» (невдовзі і це гасло знято); опублікувала альтернатив. закон про вибори нар. депутатів України; на поч. 1990-х рр. друкувала програмні інтерв’ю канд. у нар. депутати України від опозиц. нац.-демократ. сил, зокрема В. Чорновола, Михайла і Богдана Горинів, І. Калинець, Я. Кендзьора, І. Юхновсько­го. 1990 вид. змінило назву на «М. Г.», однак кер-во Львів. обкому партії та його вид-во «Вільна Україна» категорично заборонило друкувати газету під такою назвою. У цій ситуації ред. підтримали робітники вид-ва, які відмовилися готувати до друку всі ін. компарт. газети. Таким чином журналісти і поліграфісти відстояли нову назву газети. У 1990-і рр. заг. криза у сфері укр. друк. видань, катастроф. зростання цін на папір, полігр. та пошт. послуги, інфляція, зменшення доходів насел. позначилися на накладі «М. Г.» та її фінанс. становищі. На журналіст. думку й позицію чинили тиск і вплив політ. сили з потуж. фінанс. ресурсами (особливо напередодні виборів), унаслідок чого ред. залишили провідні журналісти. 2005, після того, як під час передвибор. кампанії поперед. року газета підтримала В. Януковича, вид. припинило існування.

Статтю оновлено: 2019