/>
ЕНЦИКЛОПЕДІЯ
СУЧАСНОЇ УКРАЇНИ
Encyclopedia of Modern Ukraine
A

Кринський Анатолій Тихонович

КРИ́НСЬКИЙ Анатолій Тихонович (13. 07. 1937, Харків) – графік, живописець, скульптор. У Харкові закін. мех.-технол. технікум, мистецтву навч. у студії при Будинку культури «Металіст» (кер. О. Щеглов), на дворіч. курсах при худож. інституті у Клубі будівельників (викл. О. Мартинець, В. Ненадо, А. Кон­стантинопольський). Знайомство з В. Єрмиловим та Б. Косаревим дало можливість зрозуміти авангардизм 1920-х рр. Працю­вав у Харкові: 1960–63 – у відділі гол. технолога заводу ім. В. Малише­ва; 1963–66 – художником г. «Ле­нинское знамя», видавництва «Прав­да». Переїхав 1967 до Мос­кви, де життя авангардистів було значно активнішим. Співпрацю­вав із моск. журналами, видавництвом «Мо­лода гвардія» (оформив кн. «Ме­фистофель» К. Мана). За його майстернею, де побувало багато митців, акторів, літераторів, іноз. журналістів і дипломатів, органи КДБ встановили стежен­ня. Від 1976 – в Італії, згодом – у США. Учасник міських, зарубіж. мистецьких виставок (від 1963), зокрема Світ. виставки укр. образотвор. мистців у Торонто (1982). Персон. – у Болоньї (Італія, 1976), Нью-Йорку (1977–78, 1993, 1998), Монреалі, Торонто (обидві – 1981), Вашинґтоні (1987). Автор ліноритів, гравюр, живопис. пейзажів, портретів та натюрмортів, рельєфів, мозаїк у стилях реалізму, кубофутуризму, експресіонізму, постсезанізму, сюр­реалізму.

Тв.: проект рос. павільйону у США для «Експо–70» (1970); стінопис для моск. кінотеатру «Байкал» (1971); цикли – «Принцеси» (1981), «Життєвий стиль» (1985), «Кентаври» (1991–94), «Централь­ний парк Мангеттена» (від 1996), «Нео­кубофутуризм» (1997), «По Італії», «Кам­боджа», «Каньйони штатів Юта, Невада, Аризона, Нью-Мехіко, Колорадо» (усі – 1998–2014).

Літ.: M. Levytsky. Emigre artists tell of difficult lives for non-conformists in USSR // The Ukrainian weekly. Toronto, 1980, 6 Ap­­ril; Шатилов М. Кентаври Анатоля Крин­ського як передвісники глобального споживацтва // Пороги. Прага, 2011. № 12; Його ж. Лінія Анатолія Крин­сько­го // Всесвіт. 2012. № 3/4.

М. Є. Шатилов

Основні твори

проект рос. павільйону у США для «Експо–70» (1970); стінопис для моск. кінотеатру «Байкал» (1971); цикли – «Принцеси» (1981), «Життєвий стиль» (1985), «Кентаври» (1991–94), «Централь­ний парк Мангеттена» (від 1996), «Нео­кубофутуризм» (1997), «По Італії», «Кам­боджа», «Каньйони штатів Юта, Невада, Аризона, Нью-Мехіко, Колорадо» (усі – 1998–2014).

Рекомендована література

  1. M. Levytsky. Emigre artists tell of difficult lives for non-conformists in USSR // The Ukrainian weekly. Toronto, 1980, 6 Ap­­ril; Шатилов М. Кентаври Анатоля Крин­ського як передвісники глобального споживацтва // Пороги. Прага, 2011. № 12;
  2. Його ж. Лінія Анатолія Крин­сько­го // Всесвіт. 2012. № 3/4.

Фотоілюстрації

завантажити статтю

Інформація про статтю

Автор:

Авторські права:

Cтаттю захищено авторським правом згідно з чинним законодавством України. Докладніше див. розділ Умови та правила користування електронною версією «Енциклопедії Сучасної України»

Бібліографічний опис:

Кринський Анатолій Тихонович / М. Є. Шатилов // Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / Редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. – К. : Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2014. – Режим доступу : https://esu.com.ua/article-1573

Том ЕСУ:

15-й

Дата виходу друком тому:

2014

Дата останньої редакції статті:

2014

Цитованість статті:

переглянути в Google Scholar

Для навчання:

використати статтю в Google Classroom

Тематичний розділ сайту:

Ключове слово:

EMUID (ідентифікатор статті ЕСУ):

1573

Кількість переглядів цього року:

20

Схожі статті

Макаренко
Людина  |  Том 18 | 2017
Г. Г. Стельмащук
Можаєва
Людина  |  Том 21 | 2019
О. А. В’ячеславова
Малих
Людина  |  Том 18 | 2017
Т. А. Галькевич

Нагору