Демків Богдана Петрівна
ДЕ́МКІВ Богдана Петрівна (справж. – Гевко; 26. 03. 1932, м. Любешів Ряшів. воєводства, нині Польща) – актриса, хореограф, театрознавець. Навч. у Станіслав. муз. училищі (нині Івано-Франківськ, 1951–53), Київ. інституті театр. мистецтва (1953–55). У 1956–63 – арт. Коломий. укр. драм. театру ім. Я. Галана. 1963 заснувала і відтоді очолювала при Коломий. міському Будинку культури танц. колектив (від 1973 – нар. самодіял. ансамбль танцю «Покуття») та студію бальних танців (діяла до 1969). Як хореограф співпрацювала з В. Симчичем під час постановки вистав «Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського, «Мати-наймичка», «Катерина» за Т. Шевченком, «Наталка Полтавка» І. Котляревського (усі – 1963–65, Коломий. міський самодіял. театр). Здійснила постановку танців до вистави «Данило Галицький» за А. Хижняком (Івано-Фр. укр. муз.-драм. театр ім. І. Франка). Створила низку сценіч. версій укр. нар. танців «Тропачок», «Сербин», «Кокетка», «Коломийка», «Гордиянка», «Танець повноважних гостей», «Трапагун», «Гуцулка» та ін. Збирала й досліджувала фольклор Покуття, Гуцульщини, Буковини й Бойківщини.
Ролі: Валя («Шумить Дніпро» Д. Суптелі), Тата («Якірна площа» І. Штока), Фру Лінне («Нора, або Ляльковий дім» Г. Ібсена), Орися («Дальня луна» С. Голованівського), Елла («Сувора повість» Ф. Вольного), Надія («Камінь на дорозі» Д. Медведенка), Орися («Ключі до щастя» О. Корнієнка), Віолетта («День народження Терези» Г. Мдівані).
Пр.: Ярослав Чуперчук – феномен гуцульської хореографії. Коломия, 2001; Проблеми та розвиток української хореографії // Стан нар. хореографії в Україні та перспективи її розвитку: Мат. наук.-практич. конф. 28 лют. 2002. К., 2002; Костюм та його значення в розкритті образів хореографічного твору // Укр. хореогр. культура у сучас. державотвор. процесі: стан, проблеми, перспективи: Мат. наук.-практич. конф. 28 жовт. 2003. К., 2003.
Літ.: Майданська С. За долю не вгадаю… // Україна. 1989. № 6; Савчук М. Не лише шаровари // Вісн. Коломиї. 1990, 19 верес.
О. В. Козаренко
Основні ролі
Валя («Шумить Дніпро» Д. Суптелі), Тата («Якірна площа» І. Штока), Фру Лінне («Нора, або Ляльковий дім» Г. Ібсена), Орися («Дальня луна» С. Голованівського), Елла («Сувора повість» Ф. Вольного), Надія («Камінь на дорозі» Д. Медведенка), Орися («Ключі до щастя» О. Корнієнка), Віолетта («День народження Терези» Г. Мдівані).
Основні праці
Ярослав Чуперчук – феномен гуцульської хореографії. Коломия, 2001; Проблеми та розвиток української хореографії // Стан нар. хореографії в Україні та перспективи її розвитку: Мат. наук.-практич. конф. 28 лют. 2002. К., 2002; Костюм та його значення в розкритті образів хореографічного твору // Укр. хореогр. культура у сучас. державотвор. процесі: стан, проблеми, перспективи: Мат. наук.-практич. конф. 28 жовт. 2003. К., 2003.
Рекомендована література
- Майданська С. За долю не вгадаю… // Україна. 1989. № 6;
- Савчук М. Не лише шаровари // Вісн. Коломиї. 1990, 19 верес.