Дніпропетровський завод електротехнічного обладнання
«ДНІПРОПЕТРО́ВСЬКИЙ ЗАВО́Д ЕЛЕКТРОТЕХНІ́ЧНОГО ОБЛА́ДНАННЯ» — підприємство електротехнічної галузі промисловості. Розташ. у Дніпропетровську. Засн. 1886 як майстерня з ремонту телеграф. апаратів «Морзе» при Катеринин. залізниці. Під час 2-ї світ. війни осн. устаткування евакуйовано в м. Камишлов (Свердлов. обл., РФ). Від 1945 — Дні-проп. ремонт. завод Сталін. залізниці. Підпр-во ремонтувало електроприводи, виготовляло апарати ключової залежності системи Григорова. Від 1961 — Дніпроп. електротех. завод. 1965 на ньому розпочато виробництво електрон. апаратури. Від 2000 — ВАТ з сучас. назвою. Нині у номенклатурі підприємства — апаратура зв’язку залізнич. транспорту, магістрал. нафтогазопроводів, для шляхових механіз. станцій, шляхових ремонт. бригад, для організації оператив. зв’язку на великих вантаж. дворах, вузлах формування потягів, для організації симплекс. поїздового та лінійно-оператив. зв’язку; апаратура непоруш. контролю (дефектоскопія) для перевірки найбільш відповідал. вузлів рухомого складу; апаратура регулювання швидкості потягів метрополітену (дозволяє також витримувати інтервали руху з врахуванням гальмів. шляху, оголошувати станції); апаратура для пасажир. вагонів і електропоїздів (пульти управління електропостачанням плацкарт. пасажир. вагонів; ящики високовольтні підвагонні, 50 та 100 Вт; електро- та тепловозні приймал. котушки; блоки для електропоїздів серій ЕР2, ЕР2Р, ЕР-9Є, ЕР-9М, ЕР-9Т; апаратура зв’язку «Сигнал-Дніпро» для передачі екстрен. повідомлень пасажирів машиністу в електро- і дизель-поїздах). Осн. напрями експорту (70 %): Болгарія, Чехія, країни СНД. У соц. сфері — дит. оздоров. табір «Морський», їдальня, мед. пункт. Кількість працівників — 148 осіб. 1944–72 підприємство очолював О. Клочко, 1973–95 — А. Філімонов, 1995–2006 — В. Яковлев, від 2006 — В. Гребенюк.