Анонімність
АНОНІ́МНІСТЬ — один із принципів проведення масового опитування. Розрізняють А. стосовно дослідника та щодо соц. середовища респондента. А. стосовно дослідника — це спосіб організації дослідж., коли дослідникові невідомо, кому саме з респондентів належить та чи ін. анкета (опитувал. лист, відповідь або особливість поведінки як форма відповіді тощо). Застосування такої А. позитивно впливає на якість інформації респондентів, оскільки стимулює щирість їхніх відповідей. Напр., при організації соціометрич. опитування дослідник залишає членів малої групи, і вони домовляються між собою про код кожного. Ці коди вказуються під час відповідей за кожним соціометрич. критерієм, але не розголошуються поза групою. А. щодо соц. середовища респондента означає неможливість ознайомлення когось із колег, кер-ва, рідних чи знайомих з його відповідями, а також убезпечення від використання відповідей йому на шкоду. Така А. випливає з положень «Професійного кодексу соціолога»: у взаєминах з респондентами соціолог має суворо дотримуватися гарантій конфіденційності, нерозголошення відомостей, отриманих від респондента. Винятком можуть бути випадки, не передбачені програмою збору даних, про що респондентам (обстеженим) завчасно має бути повідомлено. А. щодо соц. середовища іноді називають конфіденційністю.