Кунке Еміль
КУ́НКЕ Еміль (1896, Львів — 1943, там само) — графік і живописець. Член Євр. літ.-худож. товариства (1926), об’єдн. «Ster» (1934, і кер.), СХУ (1940). Закін. Львівський університет, вивчав живопис у Відні (1921–23). Від 1924 викладав рисунок у Львів. євр. гімназії та брав участь у міських мист. виставках. Персон. — у Львові (1925). Працював переважно у графіч. техніках (акварель, гуаш, сангіна, лінорит, дереворит, суха голка), застосовуючи чисті стримані кольори. Створював композиції на теми літ-ри, християн. апокрифів, євр. легенд, окультизму, насичені складною символікою і містицизмом, фантастикою, ґротеском. Займався також книжк. графікою (іл. до книги Я. Шалля, 1926), сценографією для львів. Євр. театру (1937–38). Загинув у Янів. концтаборі у Львові. Окремі роботи зберігаються у музеях Польщі.
Додаткові відомості
- Основні твори
- «Містична троянда», «Астральне народження», «Райдуга життя», «Агасфер», «Повішений», «Бог машини», «Євангельський триптих» (усі — 1924), «Астролог», «Жонглери», «Квітка папороті», «Смерть П’єро», «Пастораль», «Ноктюрн» (усі — 1925), «Кабаліст», «Весна», «Мученик» (усі — 1926), «Чорнокнижник», «Бурштиновий вечір» (обидва — 1927), «Гра в шахи» (1928), «Танець смерті» (1929), «Христос і арлекін» (1930-і рр.), «Балада», «Північ», «Епідемія», «У ворожки», «Блакитний лицар» (усі — 1932), «Годинникар», «Равин», «Ідилія» (усі — 1933), «Вічний жид» (1934), «Балада про весну», «Дон Кіхот», «Фауст», «Беатріче», «Алхімік» (усі — 1936), «Вічна мелодія» (1937), «Романтичний вечір», «Повернення сліпого» (обидва — 1938); цикли — «Середньовіччя» (1932), «Середньовічні ночі» (1934).