ЕНЦИКЛОПЕДІЯ
СУЧАСНОЇ УКРАЇНИ
Encyclopedia of Modern Ukraine

Ластовецький Микола Адамович

ЛАСТОВЕ́ЦЬКИЙ Микола Адамович (14. 08. 1947, м. Дунаївці, нині Хмельн. обл.) – композитор, музикознавець, диригент, музично-громадський діяч, педагог. Заслужений діяч мистецтв України (1996). Член НСКУ (1996). Лауреат міжнар. премії ім. С. Гу­лака-Артемовського (2014). Навч. у Хмельн. технол. та Львів. політех. інститутах, закін. Львів. консерваторію (1976; кл. композиції Р. Сімовича). Відтоді працює у Дрогоб. муз. училищі (Львів. обл.): від 1984 – директор, водночас 1996–2000 – худож. кер. та диригент камер. оркестру «Кредо». За сумісн. від 1977 викладає у Дро­гоб. пед. університеті: від 2000 – доцент кафедри музикознавства та фортепіано. Голова Наук.-культурол. товариства ім. В. Барвінського (від 1998). Композитор. творчість Л. позна­чена рисами фольклоризму.

Тв.: вокал.-симф. – кантати «Повернення Дрогобича» (сл. Р. Пастуха, Ф. Малицького, М. Ластовецького), «Псалми Давида» (на канонічні біблійні тексти), «Заспів» (сл. В. Чумака), «Пісня про Чорновола» (сл. М. Шалати); сюїта «Верховинці»; для симф. ор­кестру – «Sinfonia rustica», симфонієта «Пам’яті героїв Крут», увертюра «Бойків­ська», симф. поеми «Галичина», «Львів», «Лірична поема», «Memento», симф. прелюд «Пісня про Кармелюка», Елегія пам’яті В. Барвінського; для струн. оркестру – Сюїта (у 5-ти ч.), Адажіо, Гаївки; для фагота і фортепіано – Скер­цо; для струн. квартету – Квартет, 2 п’є­си; для 4-х труб – сюїта «Дрогобицькі сурми»; для 4-х тромбонів – Квартет; для скрипки й фортепіано – соната «Романтична», Алегро; для кларнета й фортепіано – «Поліська легенда»; для фортепіано – 2 сонати, «Дитячі п’єси для фортепіано» та ін.; солоспіви на сл. Лесі Українки, Янки Купали, П. Грабовського, П. Тичини, Олександра Оле­ся та ін.; хори; обробки нар. пісень; музика до театр. вистав.

Пр.: Закоханий у рідну пісню // Юлі­ан Корчинський. Життя і творчість: На­риси, спогади, дослідж. Дрогобич, 2003; Значення постаті Станіслава Людке­вича в житті та творчості Миколи Ко­лесси // Молодь і ринок. 2008. № 1; До питання про хорову творчість Юліана Корчинського // Там само. 2012. № 1; Пісенні орбіти творчості Миколи Мо­шика // Нар.-інструм. мистецтво на зламі 20–21 ст.: Зб. мат. 5-ї Всеукр. наук.-практ. конф. Дрогобич, 2012; Василь Барвінський та Микола Колесса: перетин творчих особистостей // Вісн. Львів. університету. Сер. Мистецтвознавство. 2012. Вип. 11.

Літ.: Пиц Б. Авторський концерт Ми­коли Ластовецького // Галиц. зоря. 1998, 23 черв.; Ластовецька Л. Коротка інформація про композиторів і твори. Микола Ластовецький // Хорові твори сучас. галиц. композиторів: Навч. посіб. Дрогобич, 2006; Бермес І. Життєві домінанти Миколи Ластовецького // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: Зб. наук. пр. Р., 2009. Т. 1.

Б. Р. Пиц

Основні твори

вокал.-симф. – кантати «Повернення Дрогобича» (сл. Р. Пастуха, Ф. Малицького, М. Ластовецького), «Псалми Давида» (на канонічні біблійні тексти), «Заспів» (сл. В. Чумака), «Пісня про Чорновола» (сл. М. Шалати); сюїта «Верховинці»; для симф. ор­кестру – «Sinfonia rustica», симфонієта «Пам’яті героїв Крут», увертюра «Бойків­ська», симф. поеми «Галичина», «Львів», «Лірична поема», «Memento», симф. прелюд «Пісня про Кармелюка», Елегія пам’яті В. Барвінського; для струн. оркестру – Сюїта (у 5-ти ч.), Адажіо, Гаївки; для фагота і фортепіано – Скер­цо; для струн. квартету – Квартет, 2 п’є­си; для 4-х труб – сюїта «Дрогобицькі сурми»; для 4-х тромбонів – Квартет; для скрипки й фортепіано – соната «Романтична», Алегро; для кларнета й фортепіано – «Поліська легенда»; для фортепіано – 2 сонати, «Дитячі п’єси для фортепіано» та ін.; солоспіви на сл. Лесі Українки, Янки Купали, П. Грабовського, П. Тичини, Олександра Оле­ся та ін.; хори; обробки нар. пісень; музика до театр. вистав.

Основні праці

Закоханий у рідну пісню // Юлі­ан Корчинський. Життя і творчість: На­риси, спогади, дослідж. Дрогобич, 2003; Значення постаті Станіслава Людке­вича в житті та творчості Миколи Ко­лесси // Молодь і ринок. 2008. № 1; До питання про хорову творчість Юліана Корчинського // Там само. 2012. № 1; Пісенні орбіти творчості Миколи Мо­шика // Нар.-інструм. мистецтво на зламі 20–21 ст.: Зб. мат. 5-ї Всеукр. наук.-практ. конф. Дрогобич, 2012; Василь Барвінський та Микола Колесса: перетин творчих особистостей // Вісн. Львів. університету. Сер. Мистецтвознавство. 2012. Вип. 11.

Рекомендована література

  1. Пиц Б. Авторський концерт Ми­коли Ластовецького // Галиц. зоря. 1998, 23 черв.;Google Scholar
  2. Ластовецька Л. Коротка інформація про композиторів і твори. Микола Ластовецький // Хорові твори сучас. галиц. композиторів: Навч. посіб. Дрогобич, 2006;Google Scholar
  3. Бермес І. Життєві домінанти Миколи Ластовецького // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: Зб. наук. пр. Р., 2009. Т. 1.Google Scholar
Читати у файлі PDF

Інформація про статтю

Автор:

Авторські права:

Cтаттю захищено авторським правом згідно з чинним законодавством України. Докладніше див. розділ Умови та правила користування електронною версією «Енциклопедії Сучасної України»

Бібліографічний опис:

Ластовецький Микола Адамович / Б. Р. Пиц // Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / Редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. – К. : Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2016. – Режим доступу : https://esu.com.ua/article-53382

Тип публікації:

Енциклопедична стаття

Том ЕСУ:

16-й

Дата виходу друком тому:

2016

Дата останньої редакції статті:

2016

Цитованість статті:

переглянути в Google Scholar

Для навчання:

використати статтю в Google Classroom

Тематичний розділ сайту:

Людина

EMUID (ідентифікатор статті ЕСУ):

53382

Схожі статті

Мичко
Людина  |  Том 20 | 2018
О. В. Єпіфанова
Кириченко
Людина  |  Том 13 | 2020
Ю. І. Грот
Бай
Людина  |  Том 2 | 2003
М. А. Давидов

Нагору