Кілійський суднобудівельно-судноремонтний завод
КІЛІ́ЙСЬКИЙ СУДНОБУДІВЕ́ЛЬНО-СУДНОРЕМО́НТНИЙ ЗАВО́Д Засн. 1944 у м. Кілія Одес. обл. на базі колиш. судноремонт. майстерень Кілій. порту для ремонту річк. флоту Дунай. пароплавства. У 1960-і рр. на заводі освоєно також будівництво суден. Нині діє як госпрозрахунк. відокремлений структур. підрозділ Українського Дунайського пароплавства. Осн. напрями діяльності — суднобудування (80 %) та судноремонт (20 %), окрім того, випускає продукцію для маш.-буд. галузі промисловості та товари нар. вжитку. Розвитку суднобудування на заводі сприяє вдале геогр. положення — розташ. на Дунаї, який замерзає рідко (це уможливлює випуск продукції упродовж року), за 47 км від Чорного моря. У структурі — суднобуд. (складання і зварювання корпусів споруджуваних на підприємстві суден) та мех. (ремонт і регулювання судн. енергет. установок, механізмів, гвинтостерн. комплексу, ін. тех. засобів), комплекс. доковий (підготовка корпусу і його фарбування) цехи, а також допоміжні підрозділи: електромонтажна, трубопровідна, деревообробна та ливарна дільниці, хім., радіол., радіометр. та екон. контролю лабораторії, кузня, киснева станція. За період діяльності на заводі побудовано понад 1000 суден, з них за роки незалежності України (станом на 2010) — 155 корпусів суден, 67 стикувал. об’єктів (баржі різних типів), відремонтовано понад 1100 од. флоту. Серед осн. замовників продукції та послуг підприємства — порти Дунай. і Чорномор. басейнів, судноплавні компанії Бельгії, Греції, Нідерландів, Німеччини, РФ, Фінляндії, Франції. Наприкінці 2000-х рр. на заводі проведено реконструкцію споруди для піднімання і спускання суден, в результаті чого вантажопідйомність зросла до 1500 т, що дозволило будувати та ремонтувати судна довж. понад 110 м. У період розквіту виробництва на підприємстві працювали понад 1000, нині (2012) — бл. 450 осіб. Директор — М. Іванов (від 2009).