Ніколаєва Софія Юріївна
НІКОЛА́ЄВА Софія Юріївна (27. 01. 1945, Сталіно, нині Донецьк) — педагог. Доктор педагогічних наук (1990), професор (1991). Орден «За заслуги» 3-го ступеня (1998). Закін. Київ. пед. інститут іноз. мов (1967), де відтоді й працює (нині Київ. лінгвіст. університет): від 1990 — завідувач кафедри методики викладання іноз. мов й інформ.-комунікац. технологій. Також викладала у Дрезден. вищій пед. школі (Німеччина, 1987), Гаван. пед. інституті іноз. мов (1990). Вивчає технології врахування індивід. особливостей учнів/студентів, що зумовлюють ефективне оволодіння іншомов. комунікат. компетентністю. Головний редактор журналу «Іноземні мови» (1995–2017).
Пр.: Индивидуализация обучения иностранным языкам. К., 1987; Типова програма підготовки вчителя іноземної мови. Практика усного та писемного мовлення. К., 1993; Практикум з методики тестування лексичної компетенції (на матеріалі англійської мови): Посіб. К., 1996; Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підруч. К., 2002 (співавт.); Основи сучасної методики викладання іноземних мов: Посіб. К., 2008; Сучасні технології навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах. К., 2015 (співавт.); Сучасні підходи до реалізації міжкультурної іншомовної освіти // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2018. Vol. 66, issue 162.
В. В. Черниш
Основні праці
Индивидуализация обучения иностранным языкам. К., 1987; Типова програма підготовки вчителя іноземної мови. Практика усного та писемного мовлення. К., 1993; Практикум з методики тестування лексичної компетенції (на матеріалі англійської мови): Посіб. К., 1996; Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підруч. К., 2002 (співавт.); Основи сучасної методики викладання іноземних мов: Посіб. К., 2008; Сучасні технології навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах. К., 2015 (співавт.); Сучасні підходи до реалізації міжкультурної іншомовної освіти // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2018. Vol. 66, issue 162.