Оганезова-Григоренко Ольга Вадимівна
ОГАНЕ́ЗОВА-ГРИГОРЕ́НКО Ольга Вадимівна (05. 02. 1970, Одеса) — співачка (сопрано), музикознавець, педагог. Доктор мистецтвознавства (2018), професор (2015). Народний артист України (2009). Орден княгині Ольги 3-го (2004) та 2-го (2021) ступ. Закін. Одес. консерваторію (1993; кл. Н. Ріхтер), Одес. регіонал. інститут держ. упр. при Президентові України (2007). Від 1992 — в Одес. муз. академії: від 2006 — професор кафедри сольного співу, від 2019 — проректор з навч. та наук.-пед. роботи. Водночас 1991–95 — солістка шоу-театру «Рішельє», від 1995 — Театру муз. комедії ім. М. Водяного; 2000–06 — викладач Пд.-укр. пед. університету (усі — Одеса). Володіє високою майстерністю, пластичністю, яскравими сценіч. даними. Виступає із сольними програмами та концертами в Україні та за кордоном. Наукові дослідження: твор. алгоритм опер. вокаліста, арт. муз. театру; іманентні процеси творчості співака; тембр-амплуа різних типів голосів як основа голосообразу в опері.
.Додаткові відомості
- Основні ролі
- Саффі («Циганський барон» Й. Штрауcса), Лідочка («Весілля Кречинського» О. Колкера), Еліза Дулітл («Моя чарівна леді» Ф. Лоу), Тоня, Лариса («Біла акація» І. Дунаєвського), Емілія Марті («Таємниця Макропулоса» C. Баскіна), Роз-Марі (однойм. оперета Р. Фрімля, Г. Стотгарта), Кітті, Зоя («Тітка Чарлея», «Нехай гітара грає» О. Фельцмана), Селлі Боулз («Кабаре» Дж. Кендера), Доллі («Хелло, Доллі!» Дж. Германа), Поллі Пічем («Тригрошова опера» Б. Брехта), Мона («Безіменна зірка» М. Самойлова), Ліллі-Катарина («Цілуй мене, Кет!» К. Портера), Марітана, Єлизавета Воронцова («Дон Сезар де Базан», «Граф Воронцов» Є. Ульяновського), Паола («Сублімація кохання» А. де Бенедетті).
- Основні праці
- Теорія і практика формування професійного менталітету вокалістів у процесі фахової підготовки. О., 2011; Генезис і розвиток вокальної методології: трансформації та синтез: Навч.-метод. посіб. О., 2015; Феноменологія творчого процесу артиста мюзиклу. О., 2017; Автопоэзис артиста мюзикла как творческий феномен и предмет музыковедческого дискурса. О., 2019; Musical artist’s talent structure: immanent musical and professional and organizational moduses // Musicological discourse and problems of contemporary semiology. Lviv; Torun, 2020 (співавт.); Autopoiesis as an immanent creative process of the artist and musician // Music semiology: categories and methods. Lviv; Torun, 2020 (співавт.); Тембр-амплуа як основа музичного образу у вокальному мистецтві // Modern Ukrainian musicology: from musical artifacts to humanistic universals. Riga, 2021 (співавт.)