Ошеров Адольф Григорович
ОШЕ́РОВ Адольф Григорович (11. 03. 1930, Київ) — художник-оформлювач та проектант, графік, скульптор. Член НСХУ (1986). Закін. Київ. філію Укр. полігр. інституту (1965; викл. М. Іванов). Від 1957 — художник-проектант Київ. комбінату монум.-декор. мистецтва Творчо-вироб. об’єдн. «Художник». 1999 емігрував до Німеччини, оселився у Берліні. Проектував та оформляв павільйони на ВДНГ УРСР, створив експозиції 50-ти музеїв України та Молдови. Автор проектів у Києво-Печер. заповіднику («Християнство та атеїзм в Україні», «Відкриті фонди», «Історія Лаврських печер», «Народна ікона», «Нестор-літописець», «Церковне мистецтво 18 ст.», «Українське бароко»), брав участь у роботі над «Золотими воротами» та «Печерськими воротами» у Києві. Як графік у техніках рисунка, акварелі й пастелі створив пейзажі переважно України і Німеччини, а також Ізраїлю та Кавказу, низку портретів, серії робіт («В межі і за межею», «Забутий Житомир»), роботи на тему Голокосту та трагіч. сторінок 2-ї світової війни, ілюстрації до давньоєвр. епосу «Агада». Від кін. 1970-х рр. зайнявся різьбленням на дереві. Скульптурні твори представлені барельєфами, горельєфами, круглою скульптурою, наскріз. різьбленням, рельєфами й дуже різняться за своїм змістом. Керам. твори митця малої форми, виготовлені з шамоту, мають здебільшого біблійну та євр. тематику. Окремі їх підгрупи складають свічники (модифіков. керам. статуетки людей і тварин) та скульптур. триптих, що є алюзією на сімейне життя. Учасник всеукр. та міжнар. виставок (від 1982). Персон. — у Житомирі (1992), Києві (1994–98), Берліні (1999), Вербені (2000), Котбусі (2001–03), Потсдамі (2003; усі — Німеччина). 2019 колекцію своїх полотен і скульптур. робіт (485 од.) передав у фонди ЦДАМЛМ.
Додаткові відомості
- Основні твори
- графіка — «Нескорені. Саласпілс» (1972); триптихи «Мойсей. Давид. Соломон», «Горе. Музика. Молитва» (за мотивами літ. творів Шолом-Алейхема; обидва — 1993), «Іов ХХ століття» (1995); серії «Портрети» (1980–90-і рр.), «Натюрморти» (1990-і рр.), «Пісня Пісень» (1993); «Шоа (катастрофа)» (1997); скульптура — «Американський мотив» (1979), «Той, хто в дуплі сидить», «Лісовик» (обидва — 1981), «Материнство», «Хлопці всієї Землі», «Помираюча Флора» (усі — 1984), «Танець з глечиком» (1984–96).
Рекомендована література
- Мельничук О. Мистецька колекція в дар Україні // ОМ. 2020. № 2.