Пасічна Світлана Миколаївна
Визначення і загальна характеристика
ПА́СІЧНА Світлана Миколаївна (19. 11. 1949, с. Гаровка Хабаровського краю, РФ) — майстриня художньої кераміки, живописець-аквареліст. Ґран-Прі Міжнародного бієнале кераміки в м. Фаенца (Італія, 1991), м. Валлорис (Франція, 1994). Почесна премія Міжнародного конкурсу сучасної кераміки та дизайну «Кутані» у Канаґаві (Японія, 1997). Членкиня СХ Молдови (1984), НСХУ (1995). Закінчила Миргородський керамічний технікум (Полтавська обл., 1969; викладачі В. Ханко, Т. Мірошниченко), Ленінградське вище художньо-промислове училище (нині Санкт-Петербург, 1977). Викладала в Кишиневі в художньому училищі (1977–80), в Академії музики, театру і образотворчих мистецтв (1987–88). Від 1995 — у Полтаві. Створює декоративні панно, скульптурні композиції, акварелі, літографії та роботи з текстилю. Для творчості П. характерне проникнення в складності технологій, застосування архаїчних методів оброблення глини, захоплення народним гончарством, його стилістикою й конструктивністю. Самобутні композиції керамістки й акварелістки вирізняються гармонією змісту й форми, дають відчуття розширення мистецьких обріїв, пов’язані з темами космосу, світом природи й людини. Її керамічні композиції здобули мистецькі нагороди на 45-му, 46-му Міжнародних бієнале кераміки у м. Фаєнца (Італія, 1987, 1989 — золота медаль Президента республіки), Всеєвропейській виставці вжиткового мистецтва «Конфігура-І» в м. Ерфурт (Німеччина, 1991), 3-му Міжнародному симпозіумі керамічного мистецтва в м. Констанца (Румунія, 1995), всеукраїнській виставці мистецтва «Хутір-96» у Хмельницькому (1996), Міжнародному форумі сучасного вжиткового мистецтва та дизайну в м. Канадзава (Японія) і Всесвітньому конкурсі-форумі керамічного мистецтва та дизайну Світового центру в м. Кванджу (Південна Корея, 2001). Персональні виставки — у м. Болонья (Італія, 1995), Полтаві (1999, 2002, 2019), Кишиневі (2009), Опішні (Полтавська обл., 2013). Деякі твори зберігаються в Міжнародному музеї кераміки у м. Фаєнца, Світовому центрі кераміки в м. Кванджу, Національному музеї Молдови в Кишиневі, Муніципальній художній галереї в м. Бендери (Молдова), Художньому музеї м. Констанца, Національному музеї українського народного декоративного мистецтва (Київ), музеї Миргородського фахового коледжу Національного університету «Полтавська політехніка», Національному музеї-заповіднику українського гончарства в Опішні, Полтавському краєзнавчому й художньому музеях, Російському музеї етнографії в Санкт-Петербурзі.
Додаткові відомості
- Основні твори
- станкові роботи — «Шлях», «Балаган», «Сон листопада» (усі — 1991), «Народження дня» (1991–94), «Враження» (1992); монументальні роботи — панно «Народження дня» (1995, площа 16 м2), композиція «День і ніч» (1998, у співавторстві з сином Миколою), «Impression — враження, відбиток, відтиск» (2013; усі — глина, шамот, порцеляна, напів порцеляна, розмальовані ангобами, поливами, золотом); акварелі — «День і ніч», «Пори року», «Прибульці», «Християнські святині»; серії — «Полтава» («Ворскла», «Осінь у дворі», «Квітка гарбуза»; усі — 1999), «Сни листопаду»; декоративні чайники у вигляді птахів і паперових корабликів (усі — 2001).