Полянський Тимур В’ячеславович
ПОЛЯ́НСЬКИЙ Тимур В’ячеславович (03. 06. 1972, Львів) — піаніст, композитор, аранжувальник, педагог. Син В. Полянського. Доцент (2005). Заслужений діяч мистецтв України (2004). Премія «Золота дзиґа» (2019, за найкращу музику до фільму «Гуцулка Ксеня», 2019, режисер О. Дем’яненко). Лауреат міжнародного конкурсу сольних джазових піаністів «Джаз-імпровізація–92» (Вільнюс, 3-я премія). Закінчив Вищий музичний інститут у Львові (1995; кл. О. Качевої). Від 1998 — завідувач музичної частини Київського муніципального театру ляльок, від 2019 — Київського драматичного театру на Подолі. Водночас від 1999 викладав у Київському університеті культури і мистецтв, 2008–11 — доцент кафедри естрадного виконавства Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв (Київ), від 2011 — доцент, від 2013 — професор кафедри академічного та естрадного вокалу Київського університету імені Б. Грінченка. Виступає як соліст, а також у різноманітних за складом ансамблях, зокрема від 2019 — у «Quintet Argentum». У концертних програмах П. представлена музика найрізноманітніших жанрів, стилів і напрямів — від Й.-С. Баха до Дж. Ґершвіна. Головною темою його творчості є імпровізація, що поєднує вишукані межі академічної школи і оригінальність джазової фантазії. Мислить себе «універсальним музикантом», активно працює у музичній галузі для театру, кіно й естради. Співпрацював з відомими режисерами Р. Віктюком, В. Малаховим, І. Талалаєвським, А. Дем’яненко, Д. Томашпольським, Р. Ширманом, М. Урицьким. Автор музики до популярних телесеріалів: «Міський романс» (2006), «Тримай мене міцніше» (2007), «Дві сторони однієї Анни» (2009), «Маршрут милосердя» (2010); до художніх фільмів: «Квартет на двох» (2006), «Розплата за гріхи», «Третій зайвий» (обидва — 2007), «Король, дама, валет», «Лід в кавовій гущі», «Уроки зваблювання» (усі — 2008), «Крапля світла» (2009), «Мама напрокат» (2010) та ін. Дає концерти з відомим вібрафоністом, володарем «Grammy», солістом ансамблю «Kremerata Baltika» А. Пушкарьовим, а також у фортепіанному дуеті з батьком. Автор наукових статей та навчальних посібників з історії та теорії джазу, зокрема «Стилістика раннього джазу» (2004), «Фортепіано в джазі» (2005), «Традиційний джаз» (2015; усі — Київ), «Доба регтайму» (В., 2014, співавт.).
Рекомендована література
- Чернявський Ю. Цей неповторний Полянський // Високий замок. 1998, 20 лют.