Паламарчук Валентина Федорівна
ПАЛАМАРЧУ́К Валентина Федорівна (28. 11. 1930, Москва) — педагог. Доктор педагогічних наук (1983), професор (1989). Закінчила Саратовський університет (РФ, 1955). Вчителювала. Працювала у Запорізькому педагогічному інституті (1960–68); від 1968 — в Інституті педагогіки АПНУ: 1987–2002 — завідувач лабораторії педагогічних інновацій та передового педагогічного досвіду; 2003–09 — головний науковий співробітник Університету менеджменту освіти АПНУ (обидва — Київ); 2009–19 — професор-консультант однієї з гімназій Києва. Наукові дослідження: педагогічна концепція взаємозв’язку навчання, виховання та розвитку учнів; дидактичні основи формування інтелектуальних умінь в учнів у процесі навчання; наукові засади інноваційної освітньої діяльності, становлення та розвитку гімназій, колегіумів, ліцеїв, спеціалізованих і приватних шкіл в Україні; методи навчання у середній школі; домашня робота учнів; самостійна робота школярів з підручником.
Додаткові відомості
- Основні праці
- Проблемне навчання. К., 1978 (співавт.); Функції та структура методів навчання. К., 1979 (співавт.); Взаимосвязь образования, воспитания и развития учащихся на уроке. К., 1982; Skola maga domat. Riga, 1984; Школа учит мыслить. 2-е изд. Москва, 1987; НОТ школьника — путь к творчеству. К., 1988 (співавт.); Техне Інтелектус (технологія інтелектуальної діяльності учнів): Посіб. К., 1999; Першооснови педагогічної інноватики: У 2 т. К., 2005; Педагогічні технології навчання в умовах нової української школи: вектор розвитку // Укр. пед. журн. 2018. № 3 (співавт.).
Рекомендована література
- В. Ф. Паламарчук: шлях ученого: Біобібліографія. К., 2004;
- Барановська О. В. Наука і школа — життєве покликання фундатора педагогічної науки Паламарчук Валентини Федорівни // Директор школи, ліцею, г-зії. 2020. № 5–6.