Погребняк Марина Миколаївна
ПОГРЕБНЯ́К Марина Миколаївна (31. 08. 1959, м. Череповець Вологодської обл., РФ) — балетмейстер, педагог. Доктор мистецтвознавства (2021), доцент (2012). Кандидат в майстри спорту СРСР з фігурного катання на ковзанах (1974). Лауреатка міжнародного хореографічного конкурсу «Танцюючий бриз» (м. Керч, АР Крим, 2003, 3-я премія). Закінчила Київський університет культури і мистецтв (1998). Від 1995 — завідувач школи-театру танцю у Державному музеї-заповіднику українського гончарства в Опішній (Полтавського р-ну Полтавської обл.), водночас 1998–2005 — заступник директора з мистецьких дисциплін, вчитель хореографії Державної спеціалізованої художньої школи-інтернату «Колегіум мистецтв у Опішній». Від 1998 працює у Полтавському педагогічному університеті: від 2022 — завідувач, професор кафедри мистецтвознавства та позашкільної освіти. 2005 заснувала й очолила народний ансамбль сучасного балету «Марія», який став володарем Ґран-Прі міжнародного фестивалю-конкурсу театру «Золотий Пегас» (Дніпро, 2020) і лауреатом перших премій низки міжнародних конкурсів, зокрема «Premier» (Київ, 2010–18). Авторка і постановник одноактних балетів: «Пісня, вогонь та земля» (філософське осмислення драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки, 1997), «Політ самотнього птаха» (за мотивами творів Р. Баха, 2000), «Сходження» (присвячений Великодню, 2010), «Наречена» (2015); хореографічних мініатюр з циклу «Біблійні мотиви»: «Втілення», «Каяття», «Народжені крила», «Великодня молитва», «Незрима битва» та ін.; хореографічних композицій «Стверджуючи майбутнє», «Пам’ятаємо»; хореографічного оформлення моновистав і вокальних виступів артистів Полтавської філармонії. Наукові дослідження: сучасний театральний танець 20–21 ст.; сучасний танцтеатр 20–21 ст. Європи, США, радянського і пострадянського простору; український балетний театр; творчі методи представників світового сучасного балету.
Додаткові відомості
- Основні праці
- Танець «модерн» ХХ ст.: витоки, стильова типологія, панорама історичної ходи, еволюція. П., 2015; Джаз-танець в українському музичному театрі ХХ — поч. ХХІ ст.: шляхи впровадження та форми презентації // Актуал. питання гуманітар. наук. Дрогобич, 2020. № 28, т. 5; Танець «модерн» та неокласичний танець в українському балеті ХХІ ст.: шляхи асиміляції та форми презентації // Там само. № 30, т. 1; Нові напрями театрального танцю ХХ — початку ХХІ ст.: історико-культурні передумови, крос-культурні зв’язки, стильова типологія. П., 2021; Genesis and characteristic features of the author’s dance theatre of the end of nineteenth-the beginning twentieth century as a generative art form of the new directions of theatrical dance // Problems and prospects of interaction of culture, science and art in today’s conditions. Riga, 2022. Section 6.
Рекомендована література
- Олійник Н. Школа-театр танцю // Культура і життя. 1998, 19 серп.;
- Чернова С. Мовою, якою говорить вона // Голос Зіньківщини. 2003, 11 січ.;
- Козельська Г. Ансамбль із села на Полтавщині виявився одним із кращих на міжнародному конкурсі // Веч. Полтава. 2004, 22 лип.;
- Юрченко Г. Об’єднані й окрилені мистецтвом // Там само. 2016, 21 трав.