ЕНЦИКЛОПЕДІЯ
СУЧАСНОЇ УКРАЇНИ
Encyclopedia of Modern Ukraine

Розмір шрифту

A

Порожнякова Наталія Євгенівна

ПОРОЖНЯКО́ВА Наталія Євгенівна (творчий псевдонім — Наталія Максимова; 13. 03. 1971, м. Умань Черкаської обл.) — мистецтвознавець, живописець. Кандидат мистецтвознавства (2006). Членкиня НСХУ (2008). Закінчила художньо-графічний факультет Одеського педагогічного інституту (Одеса, 1994; викладачі О. Тарасенко, О. Коваль, Л. Фарапонова). Від 2006 — викладач Одеського художнього фахового коледжу. Наукові дослідження: теоретичні проблеми образотворчого мистецтва України, зокрема творчість художників Одеси в контексті світового мистецтва. Художниці притаманне поетичне бачення пейзажних образів. Учасниця обласних, міських та міжнародних художніх виставок від 1999. Персональні — у Чернігові (2009), Одесі (2007–19), Іллічівську (нині Чорноморськ Одеської обл., 2010), Умані (Черкаська обл., 2013). Деякі роботи зберігаються в Чорноморському музеї образотворчих мистецтв, Уманському художньому музеї.

Пр.: «Лабораторія живопису» — вихід за межі трьохвимірності // Образотворче мист-во. 2009. № 1; Одесское художественное училище им. М. Б. Грекова. Вехи истории // Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті: Зб. наук. пр. О., 2010. Вип. 1; Образи міфологічних водяних істот у творах митців національного модерну (у контексті світового мистецтва) // Укр. мистецтвознавство. Зб. наук. пр. К., 2011. Вип. 11; Проблема осмысления понятия творческой свободы в современном искусстве // Концепція сучас. мистецько-дизайнер. освіти України в умовах євроінтеграції: Зб. мат. Міжнар. наук.-метод. конф. в рамках VIІІ Міжнародного форуму «Дизайн-освіта 2015», Харків, 15–16 жовт. 2015. Х., 2015; Мотив Древа Жизни и его алломорфы в графических произведениях Г. Нарбута // Ювілей НАОМА: шляхи розвитку укр. мистецтвознавства (до 130-річчя від дня народження Г. Нарбута). К., 2017; Міжнародний пленер «Світло православ’я» у контексті завдань Арт-туризму // Тези доп. ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. «Збереження і розвиток традицій пленеру: художня освіта і арт-туризм». О., 2020.

Тв.: «Водоспад», «Кам’яниста річка» (обидва — 2009), «Успенська церква на підйомі до Чуфут-Кале» (2011), «Рідні береги» (2013), «Душа ширяє, як птах» (2015), «Чорноморський рапан» (2016), «І Світло у темряві світить» (2017), «Духовний маяк (Спасо-Преображенський собор в Одесі)» (2020), «Дорога до храму (Вхід до храму святої рівноапостольної Марії Магдалини)», «Райський куточок (Каплиця над Розп’яттям у храмі святої рівноапостольної Марії Магдалини)» (обидва — 2021), «Золото осені у Свято-Іверському монастирі в Одесі», «Святогірська лавра» (обидва — 2022).

Літ.: Ширай Р. Лики природи на полотні // Деснянська правда. 2009, 22 груд.; Носенко А. Живая душа природы // Черноморский маяк. 2010. № 66; Її ж. Волны радости // Выставки Одессы. 2011. № 12.

А. І. Носенко

Основні твори

«Водоспад», «Кам’яниста річка» (обидва — 2009), «Успенська церква на підйомі до Чуфут-Кале» (2011), «Рідні береги» (2013), «Душа ширяє, як птах» (2015), «Чорноморський рапан» (2016), «І Світло у темряві світить» (2017), «Духовний маяк (Спасо-Преображенський собор в Одесі)» (2020), «Дорога до храму (Вхід до храму святої рівноапостольної Марії Магдалини)», «Райський куточок (Каплиця над Розп’яттям у храмі святої рівноапостольної Марії Магдалини)» (обидва — 2021), «Золото осені у Свято-Іверському монастирі в Одесі», «Святогірська лавра» (обидва — 2022).

Основні праці

«Лабораторія живопису» — вихід за межі трьохвимірності // Образотворче мист-во. 2009. № 1; Одесское художественное училище им. М. Б. Грекова. Вехи истории // Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті: Зб. наук. пр. О., 2010. Вип. 1; Образи міфологічних водяних істот у творах митців національного модерну (у контексті світового мистецтва) // Укр. мистецтвознавство. Зб. наук. пр. К., 2011. Вип. 11; Проблема осмысления понятия творческой свободы в современном искусстве // Концепція сучас. мистецько-дизайнер. освіти України в умовах євроінтеграції: Зб. мат. Міжнар. наук.-метод. конф. в рамках VIІІ Міжнародного форуму «Дизайн-освіта 2015», Харків, 15—16 жовт. 2015. Х., 2015; Мотив Древа Жизни и его алломорфы в графических произведениях Г. Нарбута // Ювілей НАОМА: шляхи розвитку укр. мистецтвознавства (до 130-річчя від дня народження Г. Нарбута). К., 2017; Міжнародний пленер «Світло православ’я» у контексті завдань Арт-туризму // Тези доп. ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. «Збереження і розвиток традицій пленеру: художня освіта і арт-туризм». О., 2020.

Рекомендована література

  1. Ширай Р. Лики природи на полотні // Деснянська правда. 2009, 22 груд.;
  2. Носенко А. Живая душа природы // Черноморский маяк. 2010. № 66;
  3. Її ж. Волны радости // Выставки Одессы. 2011. № 12.

Фотоілюстрації

завантажити статтю

Інформація про статтю


Автор:
Авторські права:
Cтаттю захищено авторським правом згідно з чинним законодавством України. Докладніше див. розділ Умови та правила користування електронною версією «Енциклопедії Сучасної України»
Том ЕСУ:
Стаття має лише електронну версію
Дата опублікування статті онлайн:
Дата останньої редакції статті:
2024
Тематичний розділ сайту:
Ключове слово:
EMUIDідентифікатор статті на сайті ЕСУ
884356
Вплив статті на популяризацію знань:
23

Порожнякова Наталія Євгенівна / А. І. Носенко // Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / Редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. – К. : Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2024. – Режим доступу : https://esu.com.ua/article-884356

Porozhniakova Nataliia Yevhenivna / A. I. Nosenko // Encyclopedia of Modern Ukraine [Online] / Eds. : I. М. Dziuba, A. I. Zhukovsky, M. H. Zhelezniak [et al.] ; National Academy of Sciences of Ukraine, Shevchenko Scientific Society. – Kyiv : The NASU institute of Encyclopedic Research, 2024. – Available at : https://esu.com.ua/article-884356

Завантажити бібліографічний опис

Схожі статті

Ковальська
Людина  |  Том 13  |  2013
О. Б. Жбанкова
Куз’янц
Людина  |  Том 16  |  2016
С. А. Шульга
Кара-Васильєва
Людина  |  Том 12  |  2017
Л. Є. Жоголь

ВСІ СТАТТІ ЗА АБЕТКОЮ

Нагорунагору