Чміль Ганна Павлівна
ЧМІЛЬ Ганна Павлівна (20. 10. 1950, с. Піщаниця Овруцького, нині Коростенського р-ну, Житомирської обл.) — філософ, культуролог, кінознавець, педагог. Доктор філософських наук (2005), професор (2021), академік НАМУ (2013). Членкиня НСКінУ. Орден княгині Ольги 3 ступеня (2000). Закінчила філософський факультет Київського університету імені Т. Шевченка (1972). Відтоді — на партійній та адміністративній роботах; 1991–93 — заступник голови Державного фонду кінематографії України; 1993–95 — проректор Українсько-Фінського інституту менеджменту і бізнесу; 1995–2001 — заступник міністра культури і мистецтв України; 2001–03 — заступник державного секретаря Міністерства культури і мистецтв України; 2006–10 — голова Державної служби кінематографії Міністерства культури і туризму України; 2010–11 — в. о. генерального директора Національного центру О. Довженка; 2011–13 — радник адміністрації, від 2013 — завідувач відділу світової культури та міжнародних культурних зв’язків, від 2019 — директор Інституту культурології НАМУ (усі — Київ). Водночас 1995–2011 — професор кафедри кінознавства Київського університету театру, кіно і телебачення, від 2014 — професор кафедри режисури кіно і телебачення Київського університету культури і мистецтв та кафедри кіно-, телемистецтва Київського університету культури. Продюсер художніх фільмів — лауреатів міжнародних конкурсів: «Другорядні люди» (2001), «Чеховські мотиви» (2002; обидва — режисер К. Муратова), «Мамай» (2003, режисер О. Санін; авторському колективу присуджено Державну премію України імені О. Довженка); документального фільму «Реальний майстер-клас» (2008, режисер О. Чепелик). Співавтор літературних сценаріїв науково-популярних фільмів: «Витоки. Повість минулих літ» (2001), «Ще як були козаками. У колі першім» (2002), «Загублений рай» (2008, до 200-річчя М. Гоголя). За її участю підготовлено низку законів і підзаконних актів, пов’язаних із запровадженням продюсерської системи кіновиробництва, захистом інтелектуальної власності і авторських прав, регулюванням правил публічного показу та розповсюдження фільмів, розвитком кіноіндустрії і поліпшенням кінообслуговування. Наукові дослідження: філософія, аудіовізуальне мистецтво і виробництво, культурологія. Головний редактор наукового журналу «Interdisciplinary Cultural and Humanities Review», член редколегій журналу «Кіно-Театр», «Вісника Київського національного університету культури і мистецтв. Сер. Аудіовізуальне мистецтво і виробництво», часопису «Культурологічна думка» (усі — Київ).
Додаткові відомості
- Основні праці
- Екранна культура: плюральність проявів. 2003; Українська та зарубіжна культура. 2003 (співавт.); Візуалізація реального в сучасному культурному просторі. 2013 (співавт.); Нова культурна реальність як соціодинамічний процес людинотворення через ролі. 2013 (співавт.); Магістерські проєкти зі спеціальності «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво» в Київському університеті культури. 2020 (співавт); Людина — екран: візуальна антропологія (пост)сучасності. 2020 (усі — Київ).