Польовий Олег Григорович
ПОЛЬО́ВИЙ Олег Григорович (28. 08. 1966, Кіровоград, нині Кропивницький — 08. 05. 2023, там само) — композитор, баяніст, педагог. Кандидат мистецтвознавства (2019). Член НСКУ (1998; від 2002 — відповідальний секретар Одеської організації). Всеукраїнська премія імені В. Косенка (2008),муніципальні премії «Твої імена, Одесо!» (2002), «Культурна столиця» (2018). Закінчив Кіровоградське музичне училище (1985, кл. баяна О. Чумаченка, композиції — К. Шутенка), Одеську консерваторію (1997; кл. композиції В. Ніколаєва) та магістратуру (2001; керівник О. Сокол) й аспірантуру (2008; керівник О. Маркова) при ній (нині Одеська музична академія). 1985–86 — викладач дитячої музичної школи № 2, 1989–91 — № 4, водночас був концертмейстером-баяністом хореографічного ансамблю «Пролісок». Від 2007 — викладач кафедри теорії та прикладної культурології Одеської консерваторії, від 2008 — викладач композиторської творчості і концертмейстер Школи хорової майстерності імені С. Крижановського (Одеса). Творчість вирізнялася яскраво вираженими неоромантичними рисами — глибокою емоційною образністю, мелодичністю, стилізацією фольклору. Головний жанр — пісні (бл. 250), звучали на фестивалях і конкурсах у Туреччині, Франції, Росії. Виступав як піаніст-імпровізатор з різними колективами, зокрема в Андорі, Болгарії, Італії, Франції, Південній Кореї, Росії, на Тайвані, в Туреччині, Чехії, на островах Реюньон і Морріс. Наукові дослідження з питань музичного маркетингу в шоу-бізнесі, імпровізації та психології композиторської творчості.
Додаткові відомості
- Основні твори
- дитячий мюзикл «Зачарований принц» (2005, лібрето С. Чмихової); для симфонічного оркестру — Увертюра (1997), «Естампи», Танок, «Океан» (усі — 1998), «Ромео і Джульєтта» (1999), «Еллада» (2002); для камерного оркестру — «Ярмарок» (1993), симфонія «Слов’янська» для баяна, 3-х бандур та струнного оркестру (2008, у 3-х ч.); для духового оркестру — «На ярмарку», «Полька-бабка», «У печері гнома» (усі — 2005), «Океан», Танок (обидва — 2006); для камерно-інструментальних ансамблів — «Formy Queen» для вібрафона-соло (1993), Тріо для кларнета, тромбона та вібрафона (1994), 2 етюди для вібрафона й маримби (2000); для фортепіано — Прелюдії і п’єси (1988; 2000), Варіації (1995), Соната (2-а редакція, 1998), цикли «Дитяча галерея» (2003), «Французький зошит» (2008; 2011); для мішаного хору — на слова Т. Шевченка: хоровий концерт № 1 «Давидові псалми» (2015), «Шевченківська сюїта» (2016); на народні слова: «Ой летіла зозуленька, летячи кувала» (1997), «По тімбоці, у толоці» (1998); для дитячого хору — Кантата (2004, слова І. Франка); оди «Слава Одесі» (2004, слова Р. Бродавка), «Перлина планети» (2006, слова В. Мамонтова), «Урочиста меса» (2014); камерно-вокальні твори — вокальні цикли на слова В. Арістова, Р. Бороденко; романси на слова І. Буніна, Є. Баратинського, А. Нікітіна, Б. Ахмадуліної тощо; дитячі та естрадні пісні. Мав записи на компакт-дисках.
- Основні праці
- Информационно-техническая сфера и некоммерческий маркетинг в области музыкальной культуры (к развитиюидей Ю. Малышева) // Муз. мистецтво і культура: Наук. вісн. Одес. муз. академії. 2010. Вип. 11; Влияние информационных технологий на стратеги согласования спроса и предложения в области музикального искусства и культуры // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка. Лг., 2010. Вип. 14, ч. 1; Планування музично-розважального заходу й необхідні для нього ресурси // Там само. 2011. Вип. 19.
Рекомендована література
- Савчук Е.Хорошему роду нет переводу // Одес. изв. 2002, 31 мая;
- Долгих М. Олег Польовий: портрет на фоні авторського концерту // Нар. слово. 2005, 12 трав.;
- Мамонтов В. По зову совести и чести // Одес. изв. 2006, 4 апр.;
- Бородавкін С. На хвилі натхнення // Одес. вісті. 2013, 26 груд.;
- Розенберг Р. Одесская композиторская школа: К 100-летию основания и 75-летию Одесской организации НСКУ. О., 2013;
- Бєлікова В. Музика для дітей та юнацтва у творчості українських композиторів. Кривий Ріг, 2015.