Стовбур Олександр Григорович
СТО́ВБУР Олександр Григорович (15. 05. 1943, м. Омськ, РФ) — живописець, графік, художник монументально-декоративного мистецтва. Заслужений художник України (2013). Лауреат Міжнародного бієнале «Імпреза-93» в категорії «малярство» (Івано-Франківськ, 1993), Міжнародної мистецької виставки «Львівський осінній салон-2006» (Львів, 2006), 1-го Всеукраїнського трієнале абстрактного мистецтва (Чернівці, 2010). Член НСХУ (1987), Національної асоціації митців (1993), груп «Човен» (1991), «Коло» (1996). Один з фундаторів групи «Човен» (1993) та творчого об’єднання «Мамай» (1998). Закінчив Одеське художнє училище (1971; викладачі С. Лукін, В. Єфименко). У 1970-х рр. увійшов до групи молодих митців неформального напрямку. Основні галузі — живопис, монументальне мистецтво, графіка. Засобами живопису прагне вирішити абстрактні ідеї, у яких переважають знакові образні символи. Учасник мистецьких виставок від 1975. Персональні — у Києві (2004), Одесі (2009) в рамках проєкту «Одеська аномалія». Деякі твори С. зберігаються в Національному художньому музеї України, галереї Києво-Могилянської академії (обидва — Київ), Одеському та Хмельницькому художніх музеях.
Додаткові відомості
- Основні твори
- «Провулок Бісквітний» (1973), «Материнство» (1979–80), «Знаки-1» (1982), «Викрадення Європи», «Канікули» (обидва — 1987), «Кольорові горщики» (1991–92), «Наречена», «Молода дівчина» (обидва — 1992), «Кольорові сторінки», «Terra incognita» (обидва — 1993), «Екзистенція блакиті» (1995), «Серпневі сутінки» (1996), «Тема-1» (1997), «Ритми», «Червона смужка», «Усамітнення-2» (усі — 1998), «Білий образ-1» (1999), «Вертикальна структура», «Композиція з хатами» (обидва — 2000), «Гаряча земля півдня» (2002), триптихи «Знак + символ» і «Там, біля моря» (обидва — 2004), «Образ-1», «Образ-2», «Образ-2а» (усі — 2006), «Образ-2б», «Білий образ-2», «Білий образ-3», «Червоний хрест-1, 2», «Образ і знак» (усі — 2007), «Червоний хрест-3», «Гаджибейський мотив» (обидва — 2008), «Проста композиція», «Композиція з квадратів» (обидва — 2010), «Гаджибейський мовтив-2, 3» (2010–11), «Геометричні образи», «Знаки 9–15», «Знакові образи 1–6» (усі — 2011); монументальний розпис «Сцени мисливства» (1987, Одеський маслокомбінат).
Рекомендована література
- Савченко В. Археологія кольору // Артанія. 2005. № 2;
- Її ж. Олександр Стовбур: Колір, або сюжет живопису // Музейний провулок. 2008. № 2;
- Басанець Т. «Не боюсь не бути схожим на себе» // Образотворче мистецтво. 2009. № 1.