Фурман Анатолій Васильович
Визначення і загальна характеристика
Фу́рман Анатолій Васильович (06. 02. 1957, с. Криві Коліна Тальнівського, нині Звенигородського р-ну Черкаської обл.) — психолог, педагог. Кандидат педагогічних (1984), доктор психологічних (1994) наук, професор (1998). Закінчив Київський педагогічний інститут (1980). Відтоді учителював; від 1985 працював у НДІ психології АПНУ; 1994–99 — завідувач кафедри експериментальних систем освіти Державної академії керівних кадрів освіти (обидва — Київ); від 2000 — директор НДІ методології та освітології, водночас 2003–21 — завідувач, від 2021 — професор кафедри психології та соціальної роботи Західноукраїнського університету (Тернопіль). Розробив соціально-культурну доктрину розвитку національної освіти, теорії освітньої діяльності й модульно-розвивальної інноваційної системи навчання.
Додаткові відомості
- Основні праці
- Проблемні ситуації в навчанні. К., 1991; Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. К., 1993; Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. К., 1997; Інноваційна освіта: система програмово-методичного забезпечення. Т., 2000; Організаційно-діяльнісна гра у вищій школі. Т., 2014 (співавт.); Світ методології // Психологія і суспільство. 2015. № 2; Психорозвивальна взаємодія в освітньому процесі та її концептуальні засади // Психол. часопис. 2020. Т. 6, вип. 38 (співавт.); Архітектоніка теорії діяльності: рефлексивно-вчинковий сценарій мета-методологування // Психологія і суспільство. 2022. № 1.