Київський електровагоноремонтний завод ім. Січневого повстання 1918 р.
КИ́ЇВСЬКИЙ ЕЛЕКТРОВАГОНО-РЕМО́НТНИЙ ЗАВО́Д ім. Січневого повстання 1918 р. — підприємство у галузі транспортного машинобудування. Засн. 1868 як Гол. майстерні з ремонту паровозів і вагонів Києво-Балт. (згодом Пд.-Зх.) залізниці. 1930 перейм. у Київ. паровозоремонт. завод ім. Січневого повстання 1918 р. Від 1944 — Київ. вагоноремонт. завод; від 1962, після освоєння підприємством капітал. ремонту електропоїздів, — сучасна назва. Спеціалізується на тех. обслуговуванні залізнич. рухомого складу відповідно до вимог і норм його безпеч. експлуатації, забезпеченні і ритмічності транспорт. перевезень. Провідне підприємство України, що виконує капітал. ремонт усіх типів і серій електропоїздів як постій. (ЕР-1, -2, -2Р, Т), так і змін. (ЕР-9 усіх індексів) струму, а також виготовляє для них запасні частини (металеві двері, полиці, шафи та ін.). Крім того, завод ремонтує лінійне обладнання, тягові і допоміжні електр. машини, колісні пари для рухомого складу тощо. Підпр-во має власний полігон, що дозволяє здійснювати випробування й обкатування електропоїздів змін. струму, необхідні випробувал. стенди і станції для діагностики. Від 1998 виконує капітал.-відновлюв. ремонт електропоїздів з терміном експлуатації понад 30 р. з подовженням терміну їхньої експлуатації ще на 15 р. Вироб. база та технол. можливості заводу дозволяють ремонтувати кузови, деформов. при аваріях та пожежах, пошкоджені корозією, виконувати складні модернізації тощо. 2001–05 підприємство розробило і впровадило у виробництво низку нових проектів з покращення дизайну салонів вагонів, кабін машиністів, комфорту пасажирів, умов праці локомотив. бригади: встановлення термоформов. панелей облицювань, заміна конструкції опалюв. системи салону та системи освітлення. 2001 на заводі освоєно складання і доукомплектування електропоїздів із вітчизн. та імпортованих з Латвії і РФ запчастин (зібрано електропоїзди змін. струму ЕР- 9Т № 746, № 747 та відремонтовано електропоїзд постій. струму ЕР-2 № 305 «Карпат. експрес»). 2005–06 завод виконував капітал. ремонт електропоїздів серії ЕПЛ та ЕД, вагони яких мають подовжену базу. Співпрацює із залізницями країн СНД. Соц. сфера: бази відпочинку «Плай» (Закарпаття), «Чайка», «Малорічинська» (обидві — АР Крим); водноспорт. база на березі Дніпра. Кількість працівників (2012) — понад 1700 осіб. Голова правління — О. Бондар (від 2011).