Качанов Костянтин Силович
КАЧА́НОВ Костянтин Силович (04. 02. 1904, Варшава — 14. 12. 2003, Львів) — живописець і графік. Член НСХУ (1945). Навч. у Харків. худож. інституті (1921–22, 1925–26; викл. М. Бурачек, І. Северин, О. Кокель). Працював на ізокомбінаті у Харкові (кін. 1920-х рр.), художником у Вільно (нині Вільнюс, 1930-і рр.), оформлювачем у Красноярську (РФ, 1940-і рр.); від 1945 — у Держ. видавництві України у Києві; у Львові: 1948–66 — викладач живопису дит. худож. школи. Учасник обл. і всеукр. (від 1945), всесоюз. (від 1958) мистецьких виставок. Персон. — у Харкові (1929), Красноярську (1944), Львові (1988, 1999, посмертна — 2004). Основні галузі — станк. живопис, станк. і книжк. графіка. Як митець сформувався на кращих традиціях реаліст. школи. Відображав актуал. проблеми сучасності, істор. події, красу рідного краю. Створював пейзажі, жанр. картини, портрети, натюрморти у стилях соцреалізму, згодом — експресіонізму. Частину робіт виконав у формаліст. манері: без об’єму та перспективи. Окремі роботи зберігаються у Краснояр. ХМ, істор. музеї, літ.-мемор. музеї І. Франка та галереї мистецтв у Львові.
Тв.: живопис — «Єнісей», «Тайга» (обидва — 1943), «Парк у Львові», «Зимовий пейзаж» (обидва — 1945), «Тихий вечір» (1947), «Айстри» (1949), «На річці Збруч» (1951), «М. Гоголь на березі Неви» (1952), «Командири» (1968), «Червоноармійці» (1969), «Напружений стан» (1971), «Молода сім’я», «Лижники» (обидва — 1972), «Двоє» (1973), «На фестивалі», «Відпочинок», «Прогулянка», «Пейзаж із човном», «Міський пейзаж» (усі — 1974), «Жінка читає книгу» (1975), «Дорога», «Хлопчик з іграшкою», «Дівчата» (усі — 1976), «Зустріч», «Завдання», «Дівчина з голубом» (усі — 1977), «Галицька площа», «Сільська ідилія», «У кафе», «Зустріч із минулим», «Інженери» (усі — 1979), «Конструктори» (1980), «Жінки» (1981), «Та, яка спить» (1985), «Трубач» (1986), «Театр» (1990-і рр.), «Дроворуб» (1991), «Футболісти» (1996); графіка — «Львів. Площа Ринок» (1958), «Трубовози у Карпатах» (1963).
Літ.: «Острови стабільності» Костянтина Качанова // Високий Замок. 2004, 23 черв.
О. Т. Микита
Основні твори
живопис — «Єнісей», «Тайга» (обидва — 1943), «Парк у Львові», «Зимовий пейзаж» (обидва — 1945), «Тихий вечір» (1947), «Айстри» (1949), «На річці Збруч» (1951), «М. Гоголь на березі Неви» (1952), «Командири» (1968), «Червоноармійці» (1969), «Напружений стан» (1971), «Молода сім’я», «Лижники» (обидва — 1972), «Двоє» (1973), «На фестивалі», «Відпочинок», «Прогулянка», «Пейзаж із човном», «Міський пейзаж» (усі — 1974), «Жінка читає книгу» (1975), «Дорога», «Хлопчик з іграшкою», «Дівчата» (усі — 1976), «Зустріч», «Завдання», «Дівчина з голубом» (усі — 1977), «Галицька площа», «Сільська ідилія», «У кафе», «Зустріч із минулим», «Інженери» (усі — 1979), «Конструктори» (1980), «Жінки» (1981), «Та, яка спить» (1985), «Трубач» (1986), «Театр» (1990-і рр.), «Дроворуб» (1991), «Футболісти» (1996); графіка — «Львів. Площа Ринок» (1958), «Трубовози у Карпатах» (1963).
Рекомендована література
- «Острови стабільності» Костянтина Качанова // Високий Замок. 2004, 23 черв.