Керченська поромна переправа
КЕ́РЧЕНСЬКА ПОРО́МНА ПЕРЕПРА́ВА — державна судноплавна компанія, що займається пасажирськими та вантажними перевезеннями через Керченську протоку, яка сполучає Чорне і Азовське моря. Підпорядк. Мін-ву транспорту та зв’язку України. Введена в експлуатацію у вересні 1954 з підпорядкуванням Чорномор. пароплавству Міністерства мор. флоту для заміни зруйнованого залізнич. моста, з’єднала Крим і Краснодар. край (РФ) — порти Крим і Кавказ. Від 1988 — у складі Керчен. мор. торг. порту як вироб. пором. комплекс, від 1992 — СП «Переправа Крим–Кубань», від 1998 — сучасна назва. Осн. переваги переправи — невелика відстань (2,5 милі) і цілодобова експлуатація протягом усього року; скорочення шляху перевезень з України та Молдови в р-ни Кавказу в середньому на 270 км, а з АР Крим і пд. регіонів України — на 1000 км. Спочатку у роботі переправи брали участь 4 залізничні пороми — «Заполярний», «Південний», «Північний» і «Східний». Пізніше в експлуатацію введено ще 3 пороми — «Керченський-1» (збудов. 1975), «Керченський-2» (1978) і «Єйськ» (1988). У серпні 1990 у зв’язку зі старінням залізнич. поромів припинено перевезення пасажир., а потім і товар. потягів через протоку. Впродовж бл. 15-ти р. вона використовувалася лише для перевезення автотранспорту, пасажирів та вантажів. Так, 2009 поромами підприємства перевезено 445,8 тис. пасажирів та 62,9 тис. автотранспорт. засобів (порівняно з 2008 — 452,1 тис. та 60 тис. відповідно). Нині флот переправи налічує 2 пороми-криголами «Керченський-1» і «Керченський-2», автопором «Єйськ». 2005 на базі осн. засобів підприємства, які передані в оренду, створ. дочірнє підприємство «Тіс–Крим» (засн. ТОВ «Аншип», Москва). Кількість працівників (2011) — 240 осіб. Тривалий час підприємство очолював М. Колесников (1962–85), від 1988 дир. — М. Ковірніченко.