Бренд
БРЕНД (англ. brand – тавро, фабрична марка) – усвідомлені асоціації та емоції, що виникають у людини при сприйнятті певного слова чи образу, формують її звички та спосіб життя. У конкретному розумінні, Б. – сукупність іміджевих, експлуатаційних, тех. та ін. характеристик товару, що виражається в торговій марці; свідомо і посилено нав’язується для просування його на ринку. Б. може бути як зареєстрованим, так і незареєстрованим товар. знаком, який у результаті тривалого використання і реклами сформував у споживачів позитивне ставлення, внаслідок чого може охоронятися законом навіть без реєстрації. Марка є символом Б. Мета будь-якої марки чи товар. знаку – перетворитися на Б., що є більш емоційним, змістовнішим поняттям; Б. – інтелектуальна частина товару. Торгова марка перетворюється на Б. тоді, коли комунікація товар–покупець стає сильнішою та більш стійкою у порівнянні з ін. марками. Власник Б. не тільки відіграє провідну роль на ринку певних товарів або послуг, але й використовує сам Б. в якості товару. Статус Б. вимагає постійної підтримки за рахунок нових ідей, винаходів, дизайнер. розробок тощо. Основні критерії до назви Б.: легкість вимови, індивідуальність, інформація про належність та якість товару. Найвідоміші світові Б.: «Coca-Cola», «Microsoft», «Sony» тощо. Відомі українські Б.: «Антонов», «Оболонь» тощо.
С. Г. Шаповал