Кулеша Ґеррі
КУЛЕ́ША Ґеррі (22. 07. 1954, м. Торонто, провінція Онтаріо, Канада) — композитор, диригент, піаніст, органіст, педагог, радіокоментатор. Чоловік Л. Кузьменко. Зарубіж. чл. НСКУ. Закін. Триніті-коледж у Лондоні (1978), Королів. муз. академію в Торонто (кл. фортепіано, 1973; композиції, 1978; органа, альта, теорії музики). Продовжував приватно навч. у Дж. Мак-Кейба (Велика Британія) та Дж. Корільяно (США). Від 1974 — викладач фортепіано й теорії музики, також кер. Ансамблю сучас. музики; 1991–2000 — викладач музики; 2000–10 — ст. лектор муз. факультету Торонт. університету. Водночас 1976–78 — органіст і диригент церков св. Стефана й баптист. Даферін, кер. Скарбор. духового оркестру в Торонто; 1981–85 — гол. диригент фестивалю Майстерні камер. музики, від 1987 — арт-дир. Канад. майстерні сучас. музики; 1983–85 — гол. диригент Шекспірів. фестивалю в м. Стретфорд (провінція Онтаріо). Муз. продюсер Канад. радіокорпорації; 1989–92 — штат. композитор симф. оркестру «Kitchener Waterloo»; від 1990 — фестивалю камер. музики «Sound in Pery Saund» у Онтаріо. Твори К. виконували симф. оркестри Торонто, Клівленда (США), оркестри Центру нац. мистецтва, Камер. ансамбль Канади, Канад. дух. оркестр та ін.
Тв.: для симф. оркестру — «Брама часу», поема «Опівнічний шлях» (за Д. Томасом; обидва — 1990); для струн. оркестру — Дивертисмент (1975), «Перша спроба» (1977); для духового оркестру — Варіації (1975), «Ансамблі» (1979), для духових і удар. — Камер. концерт № 1 (1981), для труби, фортепіано та духових — Камер. концерт № 2 (1982), для бас-кларнета й духових — Камер. концерт № 3 (1982–83), для 10 духових, струн. квінтету і удар. — Камер. концерт № 4 (1988), Романс (1991); для камер. оркестру — Ноктюрн (1985); концерти — для туби з оркестром чи духових (1978–81), для маримби, бас-кларнета та малого оркестру (1989), для магнітофона й малого оркестру, для скрипки і камер. оркестру (обидва — 1992); для флейти й духового оркестру — Концертино; для камер. ансамблю — Струнне тріо (1971), Соната для валторни, туби та фортепіано (1975), Соната для туби й органа (1976), «Гімни» для духового квінтету й органа (1982), «Ангели» для маримби й магніт. стрічки (1983), «Jass musik» для духового квінтету, маримби та фортепіано (1985), «Complex» для електробас-гітари і магніт. стрічки (1986), Соната для віолончелі і фортепіано (1986–87), «Демони» для туби й магніт. стрічки, «Політичні імплікації» для квартету кларнетів (обидві — 1988), Фортепіанне тріо (1990); для фортепіано — 3 сонати (1970, 1980, 2-а ред. 1984, 1986), Соната для 2-х фортепіано (1970–72), «Афоризми», «Монумент» для фортепіано у 4 руки (обидва — 1978), «Міфології» для 2-х фортепіано (1987), «Книга Дзеркал» для 2-х фортепіано і удар. (1986); вокальні — «Пісні життя» для контральто і струн. оркестру (1985), «Чотири канадські фольклорні пісні» для голосу й 5-ти саксофонів (1989), цикл «Дикі лебеді» для голосу, арфи, фортепіано, маримби та віолончелі (сл. В. Йєтса, 1991), «…І смутні часи пливли повз неї, мов ріка» для скрипки, альта, або віолончелі й фортепіано (1993), «Pro et Contra» для скрипки й віолончелі (1995), «Квінтет-соната» для ксилофона і струн. квартету (1996), «Секстет для флейти, гобоя, вібрафону, фортепіано, скрипки й віолончелі» (1998), «Сиза чапля на мості старого млина» для вокалу й фортепіано (сл. Р. Саустера, 2000), «Тріо № 2» для скрипки, фортепіано й віолончелі (2000–01), «Дай нам миру» (сл. автора, 2002), «Нічна варта» для кларнета (сл. Ч.-Дж. Робертса, 2003), тріо для валторни, скрипки й фортепіано (2004), музика до театр. вистав і кінофільмів.
Ю. Б. Ковалів
Основні твори
для симф. оркестру – «Брама часу», поема «Опівнічний шлях» (за Д. Томасом; обидва – 1990); для струн. оркестру – Дивертисмент (1975), «Перша спроба» (1977); для духового оркестру – Варіації (1975), «Ансамблі» (1979), для духових і удар. – Камер. концерт № 1 (1981), для труби, фортепіано та духових – Камер. концерт № 2 (1982), для бас-кларнета й духових – Камер. концерт № 3 (1982–83), для 10 духових, струн. квінтету і удар. – Камер. концерт № 4 (1988), Романс (1991); для камер. оркестру – Ноктюрн (1985); концерти – для туби з оркестром чи духових (1978–81), для маримби, бас-кларнета та малого оркестру (1989), для магнітофона й малого оркестру, для скрипки і камер. оркестру (обидва – 1992); для флейти й духового оркестру – Концертино; для камер. ансамблю – Струнне тріо (1971), Соната для валторни, туби та фортепіано (1975), Соната для туби й органа (1976), «Гімни» для духового квінтету й органа (1982), «Ангели» для маримби й магніт. стрічки (1983), «Jass musik» для духового квінтету, маримби та фортепіано (1985), «Complex» для електробас-гітари і магніт. стрічки (1986), Соната для віолончелі і фортепіано (1986–87), «Демони» для туби й магніт. стрічки, «Політичні імплікації» для квартету кларнетів (обидві – 1988), Фортепіанне тріо (1990); для фортепіано – 3 сонати (1970, 1980, 2-а ред. 1984, 1986), Соната для 2-х фортепіано (1970–72), «Афоризми», «Монумент» для фортепіано у 4 руки (обидва – 1978), «Міфології» для 2-х фортепіано (1987), «Книга Дзеркал» для 2-х фортепіано і удар. (1986); вокальні – «Пісні життя» для контральто і струн. оркестру (1985), «Чотири канадські фольклорні пісні» для голосу й 5-ти саксофонів (1989), цикл «Дикі лебеді» для голосу, арфи, фортепіано, маримби та віолончелі (сл. В. Йєтса, 1991), «…І смутні часи пливли повз неї, мов ріка» для скрипки, альта, або віолончелі й фортепіано (1993), «Pro et Contra» для скрипки й віолончелі (1995), «Квінтет-соната» для ксилофона і струн. квартету (1996), «Секстет для флейти, гобоя, вібрафону, фортепіано, скрипки й віолончелі» (1998), «Сиза чапля на мості старого млина» для вокалу й фортепіано (сл. Р. Саустера, 2000), «Тріо № 2» для скрипки, фортепіано й віолончелі (2000–01), «Дай нам миру» (сл. автора, 2002), «Нічна варта» для кларнета (сл. Ч.-Дж. Робертса, 2003), тріо для валторни, скрипки й фортепіано (2004), музика до театр. вистав і кінофільмів.