Курбасівські читання
«КУ́РБАСІВСЬКІ ЧИТА́ННЯ» – науковий вісник. Виходить від 2006 у Києві щороку (2008, 2011 – у 2-х кн.) українською мовою накладом 200–500 прим. Засн. і видавець – Нац. центр театр. мистецтва ім. Леся Курбаса. Розповсюджується в Україні, Італії, Франції, Польщі, РФ та ін. У розділах «Теорія», «Критика», «Майстер-клас», «Пряма мова», «Вільна зона» висвітлює новітні наук. теорії і методології про художню культуру, зокрема про театр, синергетику худож. культури (нелінійне мистецтвознавство). Вид. відображає як фундам. теорію, так і практику сучас. худож. культури (театру), а також – нові наук. гіпотези та теор. пропозиції, нові наук. і творчі імена. Публікує статті з актуал. тем: «Театр: континуум, коди, парадокси інтерпретації», «Екзистенційний локус у новітній українській драматургії», «Актуальне мистецтво: інтертекстуальні зв’язки (новітнє візуальне мистецтво)». Акцентує увагу на дослідж. творчості Леся Курбаса, зокрема й із зарубіж. курбасознавства, яким присвячено окремі числа часопису. Серед розвідок – «Театр і синергетичний часопростір. Пульсації культури. Мутації етапу дивергенції», «Новий напрям – синергетика художньої культури», «Філософія театру Леся Курбаса: від Анрі Бергсона до Альберта Айнштайна», «Коріння Леся Курбаса», «“Антидрама” і “антитеатр”: жанрово-естетичні коди, концептуалістські та постконцептуалістські жанрологічні стратегії». «Візуалізація Раю та Пекла сьогодні», «Актуальне мистецтво у постнекласичному ландшафті», «Театр під орудою “мишки”. З досвіду реалізації “мережевого” проекту “Хозарський словник”, або Реквієм за театром», «Перформанс як подолання театральності», «Митець як антропологічний казус», «Театр в контексті перформативного повороту», «Індивідуальне на тлі пост-постмодерну», «Театральна дійсність як симуляція Буття». Голова редколегії – Н. Корнієнко.
О. Г. Левченко