Курилко Михайло Іванович
КУРИ́ЛКО Михайло Іванович (31. 05(12. 06). 1880, м. Кам’янець-Подільський, нині Хмельн. обл. — 01. 03. 1969, с. Малаховка Моск. обл.) — художник театру, архітектор. Заслужений діяч мистецтв РРФСР (1955). Професор (1940). Сталінcька премія (1950). Закін. у С.-Петербурзі вище художнє училище при АМ (1913) та археол. інститут (1914). Оформляв вистави у театрах Москви, Ленінграда (нині С.-Петербург), Києва. 1924–28 — гол. художник Великого театру у Москві, де оформив балети: «Есмеральда» Ч. Пуньї (1926), «Червоний мак» Р. Ґлієра (1927; 1949), «Хованщина» М. Мусоргського (1928). Викладав 1914–24 у Ленінграді; у Москві: 1939–46 — в архіт. інституті, 1946–60 — в інституті ім. В. Сурикова. Брав участь 1930–33 у створенні проекту приміщення Новосибір. театру опери та балету з оригін. купол. перекриттям без контрфорсів. Оформив вистави: «Принцеса Турандот» Дж. Пуччіні (1929; Одес. театр опери та балету), «Євгеній Онєгін» П. Чайковського (1934), «Дон Кіхот» Л. Мінкуса (1935; обидві — Київ. театр опери та балету ім. Т. Шевченка). У сценографії поєднував живописні прийоми з конкрет. архіт. побудовою зорового образу вистави. Створював переконливі масштабні декорації до опер. вистав, сполучаючи умов. театр. конструктив. принцип із широкою тонал. гамою колориту. Окремі роботи зберігаються у МТМК України (Київ).