Лялюк Наталія
ЛЯЛЮ́К Наталія (03. 05. 1968, Київ) — художниця кераміки, живописець. Закін. Київ. відділ. худож. графіки Укр. полігр. інституту (1993; викл. О. Крилова, Ф. Юр’єв), навч. приватно у Т. Мовсесяна. На творчій роботі. Від 1999 роботи підписує як Laluq Natalia. Учасниця всеукр., міжнародних художніх виставок від 1993, зокрема Всеукр. арт-проекту «Декор. мистецтво України кін. ХХ ст. 200 імен» у Києві (2003) та Парижі (2004), 53-ї Міжнар. бієнале кераміки (м. Фаенца, Італія, 2003), 2-ї та 3-ї Всесвіт. бієнале кераміки (м. Ічхон, Пд. Корея, 2003, 2005), «Канад. проекту» (м. Вітбі, Канада, 2009). Персон. — у Маґдебурзі (Німеччина), Ла-Ґранжі (США; обидві — 2000), Києві (2001, 2003, 2015), Вітбі (2009), Сан-Міґель-де-Альєнде (Мексика, 2014), Торонто (Канада, 2016). Виїхала 2003 до Торонто. Створює арт-об’єкти, декор. керамопластику, ужитк. посуд, живописні картини. Її керам. роботи 2001–05 — концептуал. об’єкти, де розкрито ідеї технол. характеру сучас. постіндустр. суспільства. Об’ємно-простор. композиції у стилі мінімалізму віддзеркалюють високу тех. майстерність у роботі з глиною і шамотом у техніках гончар. і ручного ліплення. Філософія кераміки передбачає не стільки емоц. сприйняття її декор. пластики, арт-об’єктів і пластів, скільки їхнє інтелектуал. осмислення. У 2010-х рр. у кераміці працює у стилі постіндустр. хендлейборизму. У живописі віддає перевагу фігурат. мистецтву в жанрах пейзажу та інтер’єра з гранично умов. сюжет. зображеннями імпресіоніст. та експресіоніст. характеру з рисами етюд. композицій, де головне — початк. імпульс від побаченого чи пережитого разом із посиленою увагою до фіксації автор. емоцій, пов’язаних чи то з трагіч. подіями воєн. агресії, від якої потерпає Україна, чи у захопленні від зустрічі з рідним містом, чи під враженням відвідин Британ. Колумбії та роздумів про ставлення людини до природи, чи від душев. болю і ностальгіч. переживань за світом гармоніч. стосунків між цивілізов. народами, який людство варварськи втрачає через деструктивні дії на поч. 21 ст.
Тв.: кераміка — декор. об’єм «Крибська валрузька вовчиця» (1993); декор. пластика — «Крибські валрузькі варбури» (1993), «Головна тема» (2000), декор. пласт-диптих «Пауза» (1997); арт-об’єкти — серія «Стріли» (2001); інсталяції — серія тарелей з проекту «Толлерманія» (2013–14); живопис — серії «Щоденник війни», «Made in Kiev» (обидві — 2015), «Люта краса» (2016), «Відродження Дарвінівського регресу із запахом А. Шопенгауера» (2017).
Літ.: T. Tkachenko. Natalia Laluque: Facets of Perfection on an Earthen Vessel // Ceramics Art and Perception magazine. 2006. № 63; A. Carson. A Fresh Perspective: The Canadiana Project // View on Canadian Art. 2009. № 8; Чегусова.
З. А. Чегусова
Основні твори
кераміка – декор. об’єм «Крибська валрузька вовчиця» (1993); декор. пластика – «Крибські валрузькі варбури» (1993), «Головна тема» (2000), декор. пласт-диптих «Пауза» (1997); арт-об’єкти – серія «Стріли» (2001); інсталяції – серія тарелей з проекту «Толлерманія» (2013–14); живопис – серії «Щоденник війни», «Made in Kiev» (обидві – 2015), «Люта краса» (2016), «Відродження Дарвінівського регресу із запахом А. Шопенгауера» (2017).
Рекомендована література
- T. Tkachenko. Natalia Laluque: Facets of Perfection on an Earthen Vessel // Ceramics Art and Perception magazine. 2006. № 63;
- A. Carson. A Fresh Perspective: The Canadiana Project // View on Canadian Art. 2009. № 8;
- Чегусова.