Лям Владислав
ЛЯМ Владислав (Lam Władysław; 29. 08. 1893, м. Коніц, нині Боснія і Герцеґовина — 01. 01. 1984, м. Ґданськ, Польща) — польський живописець, графік, мистецтвознавець. Член мист. т-в «Формісти», «Пластика», «Авангард», «Світ», «Нова генерація», Львів. профес. союзу художників-пластиків (1932), СХУ (1939). Навч. у Краків. АМ (1912–18; викл. Т. Аксентович, Л. Вичулковський, Ю. Мегоффер). Працював у Парижі, Лодзі, Познані, від 1932 — у Львові. 1934–39 — керівник каф. фігур. рисунку на архіт. відділі Львів. політехніки. Від 1945 — проф. ВШ пластич. мистецтв у м. Сопот (Польща), від 1949 — проф., кер. каф. живопису та скульптури політехніки у м. Ґданськ. Брав участь у львів. виставках від 1925. Персон. — у Львові (1928, 1932, 1935, 1937). Основні галузі — станк. живопис (фігурні композиції, краєвиди, портрети, натюрморти) та графіка (дереворити, літографії, «монорити»). Перебував 1917–20 під впливом неокласицизму (стилізував живопис італ. ренесансу 15 ст.), кубізму та формізму; у 1930–40-і рр. перейшов до постімпресіонізму (зображення ідиліч. сцен у теплому, гармоній. колориті); від 1950-х рр. створював абстрактні композиції. Автор статей про сучас. живопис у ж. «Nowe czasy» (1935), кн. «Malarstwo і jego zasady» (1935), «Jak rozwijać twórczość malarską u dziecka do 14-go roku życia» (1936; обидві — Львів), «Rysunek і malarstwo» (1959), «Malarstwo. Problemy podstawowe» (1964), «Malarstwo dzieci w świetle współczesnych poglądów» (1967), «Malarstwo na przestrzeni stuleci», «Problemy wychowania plastycznego» (обидві — 1972), «Twórczość przejawem instynktu życia» (1977; усі — Варшава). Деякі роботи зберігаються у Львів. галереї мистецтв, музеях Польщі.
Додаткові відомості
- Основні твори
- живопис — «Старий міст у Мостарі» (1920-і рр.), «Дівчина біля вікна», «Сон», «У сутінках» (усі — 1923), «Дівчина з лялькою» (бл. 1924), «Південний краєвид», «Легенда про збирання яблук» (обидва — 1925), «Натюрморт із фруктами на тлі вікна» (бл. 1926), «Хлопець зі старого міста» (бл. 1928), «Художник Ярач», «Шахісти» (обидва — 1929), «Львівське подвір’я», «Ранок», «Мати художника» (усі — 1930-і рр.), «Бойки за горілкою» (1930), «Відпочинок», «Міський пейзаж» (обидва — 1932), «Портрет у фантастичному одязі», «Венера» (обидва — 1936); цикл «Дон Кіхот» (1922–25).