Максимович Всеволод Миколайович
МАКСИМО́ВИЧ Всеволод Миколайович (1894, Полтава — 03. 05. 1914, Москва) — живописець. Навч. у О. Рощиної, І. М’ясоєдова у Полтаві (чл. худож.-філос. об’єдн. «Сад богів»), студії І. Рерберга у Москві. М. — представник стилю модерн в Україні. Учасник мистецьких виставок від 1910-х рр. Персон. — у Москві (1914). Створив величезні панно, використовуючи значну кількість модерніст. худож. прийомів, портрети, фантаст. пейзажі, картини на міфол. і казк. теми. Його захоплення асоціатив. естетикою символів, культом краси та античністю вже не були суголосні епосі, де на зміну декадансу прийшли футуризм і кубізм. 1914 зіграв гол. роль в авангард. фільмі «Драма в кабаре футуристів». Покінчив життя самогубством (ймовірно, через провал персон. виставки чи нещасливе кохання до поетеси-футуристки Н. Ніколаєвої). Нове відкриття самобут. творчості М. сталося 2007 завдяки виставці «Перехрестя. Модернізм в Україні, 1910–30» у Нью-Йорку. Окремі полотна зберігаються в НХМ (Київ).
Додаткові відомості
- Основні твори
- «Чоловік» (1912), «Автопортрет», «Поцілунок», «Банкет» (усі — 1913), «Аргонавти», «Карнавал», «Нудизм» (усі — 1914).
Рекомендована література
- Всеволод Максимович: Каталог виставки творів. К., 1996;
- Сивков О. Принципи модерну у живописних творах В. Максимовича // Укр. АМ: Дослідн. та наук.-метод. пр. К., 2001. Вип. 8;
- Климчук О. Останнє танго Всеволода Максимовича // Музей. провулок. 2004. № 2.