Мотор Січ
Визначення і загальна характеристика
«МОТО́Р СІЧ» — авіаційна компанія. Структур. підрозділ підприємства «Мотор Січ» у Запоріжжі. Історія «М. С.» сягає 1984, коли Запоріз. ВО «Моторобудівник» відповідно до наказу Міністерства авіац. промисловості СРСР передано літак Як-40 і створ. авіац.-транспорт. загін. Перший рейс відбувся в жовтні 1984 маршрутом «Запоріжжя–Москва–Запоріжжя». Поступово парк літаків зріс до 16-ти од. техніки, зокрема: літал. апарати Ан-12, Ан-26, Ан-74, Як-40, Мі-8, Мі-17. Одночасно збільшився особ. склад — від 12-ти до 230-ти працівників. Після розпаду СРСР Запоріз. авіац.-транспорт. загін реорганізували: у підпорядкування перейшла будівля з прилеглими спорудами, що раніше належали МО України, і саме на цій території побудовано аеродром. 1995 зареєстровано авіакомпанію «М. С.». Створ. нові підрозділи — служби авіац. безпеки та перевезень, комерц. відділ, спецтранспорт. Якщо раніше авіазагін обслуговував лише потреби виробництва, то 1997 завдяки новим потужностям здійснено перші комерц. рейси (до ОАЕ та Туреччини), поступово налагоджено співробітництво з турист. фірмами. 2004 отримано сертифікат Системи менеджменту якості — ISO 9001, а 2007 — ліцензію на виконання авіац. перевезень. Проведено акредитацію в ООН для здійснення польотів літаками Ан-74 з гуманітар. програм. Нині авіакомпанія виконує регулярні пасажир. міжнар. та внутр. рейси, пасажир. і вантажні чартерні рейси, а також спец. рейси, що забезпечують діяльність гол. підприємства. Базовий аеропорт авіакомпанії — Міжнар. аеропорт «Запоріжжя». Пунктами призначення рейсів є Київ, Мінськ та м. Бургас (Болгарія). Однією з послуг, що надає «М. С.», є здійснення огляд. екскурсії на гелікоптері Мі-2 маршрутом «Аеродром–Запоріз. гідроелектростанція–о. Хортиця–Аеродром». Компанія експлуатує 9 літал. апаратів, серед яких — регіонал. пасажир. літаки Як-40 (24 місця), Ан-24РВ (48 місць), Ан-140-100 (52 місця), конвертов. вантажно-пасажир. літак Ан-74ТК-200 (52 пасажир. місця, вантажопідйомність 10 т), транспорт. літак Ан-12 (вантажопідйомність 20 т), транспорт. гелікоптер Мі-8МСБ (4 т), пасажир. гелікоптер Мі-2 (4 місця). Загалом власна тех. база складається зі стоянки для літаків та гелікоптерів, комплексу авіатех. споруд, сертифікац. служби авіац. безпеки та лаб. з розшифрування «чорних скриньок». Має свої представництва: гол. офіс авіакомпанії «М. С.» у Запоріжжі, Міжнар. аеропорти «Запоріжжя», «Київ» ім. І. Сікорського та «Львів» ім. Данила Галицького, ТОВи «Аеропорт Хендлінг» (Одеса) і «Трансконд» (Мінськ). Перший дир. — В. Широчкін (1995–2002), від 2005 — Г. Маслов.