Коженьовська Ванда
КОЖЕНЬО́ВСЬКА Ванда (1883, м. Станіслав, нині Івано-Франківськ — 18. 08. 1935, Львів) — графік і живописець. Член Союзу польс. художниць у Львові (1917), Спілки львів. графіків (1932). Навч. у Львові в майстернях О. Авґустиновича, С. Батовського-Качора, Л.-А. Дрекслер, Худож.-пром. школі (1905–09), Мюнхен. мист. школі А. Ашбе (1910–11). Відтоді працювала у Львові. Брала участь у міських виставках від 1912. Персон. — посмертна у Львові (1935). Створювала картини на реліг. тематику, краєвиди, портрети у техніках гравюри, офорта, мідьорита, дереворита, сухої голки. Творча манера К. еволюціонувала від сецесії до стилю ар деко, неокласицизму і модернізації малярства ренесансу; у деяких пізніх естампах, виконаних із гострими чорно-білими зіткненнями, поміт. вплив експресіонізму. Видала альбом офортів «Костели старого Львова» (Л., 1917). Для львів. видавництва К. Якубовського ілюструвала естампами дит. книжки й підручники з історії. Окремі роботи зберігаються у Львів. галереї мистецтв.
Додаткові відомості
- Основні твори
- графіка — «Млин», «Берези» (обидва — 1910–12), «Голова старого» (1911), «Саломея», «Чародійки» (обидва — 1912), «Фрагмент римо-католицької катедри (Гріб Господній)» (1914), «Подвір’я Вірменської церкви», «Костел домініканців», «Розп’яття у костелі бернардинців», «Монастир бенедиктинок», «Каплиця Боїмів», «Подвір’я Успенської церкви» (усі — 1914–16), триптих «Хресна дорога» (1932), «Вуличний скрипаль», «Св. Себастьян», «Втеча до Єгипту», «Пустельник», «Столяр» (усі — 1933); екслібриси — Ф. Бесядецького, Е. Булянди, М. Ґольдштайна, Є. Конарського, Е. Ромера, Т. Сольського (усі — 1912–30); живопис — «Жінка у білому» (1917), «Воскресіння», «Оплакування» (обидва — 1919), «Оливна гора», «Костел св. Войцеха у Львові», «Рання весна», «Іспанка» (усі — 1920-і рр.), «Покладення до гробу» (1922), «Молитва» (1927).