ЕНЦИКЛОПЕДІЯ
СУЧАСНОЇ УКРАЇНИ
Encyclopedia of Modern Ukraine
A

Павлій Георгій Іванович

ПАВЛІ́Й Георгій Іванович (14. 08. 1935, м. Кадіївка Донецької обл., нині Алчевського р-ну Луганської обл.) — скрипаль, диригент, педагог. Кандидат мистецтвознавства (1989), професор (1996). Закінчив Львівську консерваторію (1959; кл. скрипки Д. Лекґера). Працював артистом симфонічного оркестру Львівської філармонії (1957—58) і театру опери та балету (1958—60). Від 1960 — у Львівській музичній академії: 1989—2003 — завідувач кафедри камерного ансамблю та квартету, 2003—13 — професор цієї кафедри. 2013—15 — професор кафедри філософії мистецтв Львівського університету. Також займався виконавською діяльністю — як сольною, так і в складі різних камерних ансамблів, зокрема виступав у дуетах з Ю. Онищенком (скрипка) та Л. Онищенко (фортепіано), у складі струнного квартету (О. Вайсфельд, Л. Оленич, Є. Шпіцер). 1992 — засновник і художній керівник студентського камерного оркестру «Perpetuum Mobile», разом з яким 2000—02 співпрацював як диригент капели «Трембіта», зокрема виконав у Римі (2001) ораторію О. Козаренка «Страсті Господні» (на біблійні тексти) й кантату М. Кузана «Неофіти» (слова Т. Шевченка). Оркестр здійснив низку фондових записів, зокрема опери Г. Перселла «Дідона та Еней» (1995). П. — організатор першої в Україні мистецько-духовної школи для дітей (1990). Наукові дослідження з питань виконавських аспектів гомофонно-гармонічної і поліфонічної музики.

Пр.: Про явище фонізму в музиці // Українське музикознавство. К., 1984. Вип. 19; Інтроверсія та екстраверсія як типологічна пара розрізненості музичного мислення // Там само. 1988. Вип. 23; Виразові відмінності гомофоній та поліфонії (теорія та виконавство). Л., 1995; Десятиріччя камерного оркестру «Perpetuum Mobile» в хронології концертів, спогадах та роздумах. Л., 2002; Концептуальність у музиці та мислення виконавців // Українська музика. 2014. № 1; Духовний тезаурус музиканта. Л., 2015.

Літ.: Захарчук О. Духовність і професіоналізм (до 75-ліття професора Георгія Павлія) // Дзвін. 2010. № 9.

О. В. Козаренко

Основні праці

Про явище фонізму в музиці // Українське музикознавство. К., 1984. Вип. 19; Інтроверсія та екстраверсія як типологічна пара розрізненості музичного мислення // Там само. 1988. Вип. 23; Виразові відмінності гомофоній та поліфонії (теорія та виконавство). Л., 1995; Десятиріччя камерного оркестру «Perpetuum Mobile» в хронології концертів, спогадах та роздумах. Л., 2002; Концептуальність у музиці та мислення виконавців // Українська музика. 2014. № 1; Духовний тезаурус музиканта. Л., 2015.

Рекомендована література

  1. Захарчук О. Духовність і професіоналізм (до 75-ліття професора Георгія Павлія) // Дзвін. 2010. № 9.
завантажити статтю

Інформація про статтю

Автор:

Авторські права:

Cтаттю захищено авторським правом згідно з чинним законодавством України. Докладніше див. розділ Умови та правила користування електронною версією «Енциклопедії Сучасної України»

Бібліографічний опис:

Павлій Георгій Іванович / О. В. Козаренко // Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / Редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. – К. : Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2023. – Режим доступу : https://esu.com.ua/article-878800

Том ЕСУ:

Стаття має лише електронну версію

Дата опублікування статті онлайн:

2023

Дата останньої редакції статті:

2023-05-17

Цитованість статті:

переглянути в Google Scholar

Для навчання:

використати статтю в Google Classroom

Тематичний розділ сайту:

Ключове слово:

EMUID (ідентифікатор статті ЕСУ):

878800

Кількість переглядів цього року:

38

Схожі статті

Імшенецький
Людина  |  Том 11 | 2011
І. Г. Скрипаль
Каверзнєва
Людина  |  Том 11 | 2011
М. Ю. Ржевська
Виноградський
Людина  |  Том 4 | 2005
І. Д. Гамкало

Нагору