Половна-Васильєва Олена Анатоліївна
Визначення і загальна характеристика
ПОЛОВНА́-ВАСИ́ЛЬЄВА Олена Анатоліївна (12. 05. 1976, смт Іларіонове Синельниківського р-ну Дніпропетровської обл.) — живописець, художниця декоративного мистецтва, мистецтвознавиця. Кандидат мистецтвознавства (2013), доцент (2016). Член НСХУ (2017). Закінчила Дніпропетровське художнє училище (1996; викладач В. Падун), Дніпропетровський університет (нині Дніпро, 2002), аспірантуру Львівської академії мистецтв (2013). Від 2002 працювала в Дніпропетровському університеті на кафедрі образотворчого мистецтва та дизайну на посаді викладача, старшого викладача, доцента; від 2022 — доцент кафедри основ архітектури в Придніпровській академії будівництва та архітектури (Дніпро). Сфера наукових інтересів — теорія та історія образотворчого та декоративного мистецтва Придніпровського регіону. Паралельно з викладацькою діяльністю реалізувала себе як художниця в галузі живопису (акварель, олійна пастель, акрил) та декоративного мистецтва (батик, витинанка, вишивка, розпис, писанкарство). Учасниця регіональних, всеукраїнських, міжнародних мистецьких виставок від 2002. Персональні — у Дніпрі (2002, 2017–18, 2020–21). Червоною стрічкою у творчості художниці проходить закоханість у народне мистецтво України, її краєвиди, традиційну національну культуру.
Додаткові відомості
- Основні твори
- витинанки — «Великдень у родині» (2006), «Різдвяний вертеп» (2016), «Велика родина» (2017), «Райські пташки» (дві останні з серії «Родинне дерево»), «Жук-олень» (із серії «Ті, що котять сонце»), «Всевидяче око»; акварелі — «Кручений панич», «Квітка гарбуза», «Вечірнє небо над степом» (усі — 2018), «Зима в Пирогово» (2020); пастелі — «Осінній садок», «На схилах Дніпра» (обидві — 2022), «Українське подвір’я», «Степова шипшина» (обидві — 2023, усі чотири із серії «Медитація»).
- Основні праці
- Творчий шлях Володимира Падуна. Мистецтвознавчий аналіз // Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті: Зб. наук. пр. Х., 2015, № 4; Художній аналіз декоративно-орнаментального малярства Петриківки ХХ ст. (за приватними збірками петриківського розпису Володимира Падуна та Андрія Пікуша) // Наук. зап. Терноп. пед. ун-ту. Сер. Мистецтвознавство. 2015. Вип. 33; Художньо-стильові особливості оздоблення натільного вбрання Придніпров’я початку ХХ ст. // Вісн. Харків. академії дизайну і мист-в. Сер. Мистецтвознавство. 2015. № 6; Дванадцять граней творчості Григорія Чернети // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. Мистецтвознавство. 2016. № 30; Творча діяльність Дніпропетровської організації НСХУ: До 60-річчя створення // Образотворче мистецтво. 2018. № 3.