Рудакевич-Базюк Стефанія
Визначення і загальна характеристика
РУДАКЕ́ВИЧ-БАЗЮ́К Стефанія (1904, с. Дубівці, нині Івано-Франківського р-ну Івано-Франківської обл. — 01. 07. 1985, м. Едмонтон, провінція Альберта, Канада) — живописець, майстриня декоративно-ужиткового мистецтва. Навчалася в Мистецькій школі О. Новаківського (1923–27), Львівській політехніці (1928–33). Авторка невеликих пленерно-імпресіоністичних пейзажних етюдів, натюрмортів, жанрових сценок, зокрема «Квіти на лузі», «Гора Лисина у Космачі», «Сіножать», «Цвинтар», «Натюрморт», «Автопортрет», «Гуцульські забави», серії етюдів із Підлютого. Учасниця 1-ї звітної виставки Мистецької школи О. Новаківського у Львові (1926) та літніх вакаційних виїздів у с. Космач на Гуцульщині, а також «Виставки пластичного мистецтва жінок», що діяла при Українському жіночому конгресі в Станіславові (нині Івано-Франківськ, 1934). У 1930-х рр. успішно працювала в галузі декоративно-ужиткового мистецтва, створюючи посуд з порцеляни та кераміки. 1934 отримала 1-у нагороду на конкурсі української порцеляни, влаштованого крамницею О. Ониська, за проєкти сервізів. Як членкиня молодіжної творчої групи «Руб» експонувала твори на 2-й (1932) та 3-й (1934) виставках Українського товариства прихильників мистецтва та Ретроспективній виставці українського мистецтва за останні 300 літ (1935; усі — Львів). 1939, остерігаючись репресій більшовицької влади, емігрувала з родиною до Відня. 1945–50 перебувала в таборах для переміщених осіб під Лінцом (Австрія); виконала низку альпійських етюдів. Від 1950 — в Едмонтоні, де працювала хіміком у лікарняній лабораторії Едмонтонського університету. Викладала в українській недільній школі «Рідної школи». У цей час створювала роботи винятково в олійному малярстві. Брала активну участь в українському мистецькому житті Канади, експонувала твори на виставках Української спілки образотворчих мистців в Едмонтоні й Торонто (обидві — 1953), на «Виставці жіночої творчості» у Філадельфії (шт. Пенсильванія, США, 1960) та ін. Творчо працювала до 1960-х рр. Авторка низки гірських пейзажів Канади, витриманих у постімпресіоністичній манері. Пізні твори художниці вирізняються делікатною тональністю сріблясто-сірої кольорової гами, у якій відчувається тонка мистецька культура. 30 її творів зберігаються в онуків художниці Андрія та Мирона Базюків в Едмонтоні.