Роздрібний товарооборот
РОЗДРІБНИ́Й ТОВАРООБОРО́Т — обсяг продажу в поточних цінах підприємствами роздрібної торгівлі та ресторанного господарства товарів кінцевого, невиробничого споживання для задоволення потреб домогосподарств впродовж певного періоду (місяць, квартал, рік). Купуючи товари у закладах роздрібної торгівлі та ресторанного господарства, члени домогосподарств задовольняють широкий спектр своїх потреб. Показник Р. т. визначають для окремого підприємства роздрібної торгівлі, певного регіону, а також для національної економіки загалом. Динаміку його фізичного обсягу характеризує індекс фізичного обсягу Р. т., який обчислюють у порівняних цінах. Він є важливим показником діяльності підприємств роздрібної торгівлі. У масштабах національної економіки Р. т. характеризує рівень життя населення і величину попиту на споживчі товари: чим більшою у його структурі є частка непродовольчих товарів, тим вищими є стандарти життя у країні. Показник Р. т. використовують також для визначення пропорції, у якій домогосподарства споживають і заощаджують свої доходи. Окрім показника Р. т., вітчизняна статистика обчислює також макропоказник обороту роздрібної торгівлі, що обʼєднує Р. т. підприємств роздрібної торгівлі та фізичних осіб-підприємців.