Розмір шрифту

A

Послуги

ПО́СЛУГИ

— серія дій, що за необхідності виникає між споживачем і по­стачальником. Це користь, яку пропонує клієнту організація (субʼєкт) сфери П.; договір, укладений між субʼєктом господарюва­н­ня і споживачем, про вчине­н­ня певних дій або здійсне­н­ня певної діяльності за зав­да­н­ням споживача, який зобовʼязується оплатити виконавцю за­значену П., якщо інше не встановлено договором. З по­гляду державних закупівель, П. — будь-який предмет закупівлі, окрім товарів і робіт, зокрема транс­порт­ні П., освоє­н­ня технологій, наукові дослідже­н­ня, науково-дослідні або дослідно-кон­структорські роз­робки, медичне та побутове обслуговува­н­ня, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні П., поточний ремонт, поточний ремонт із роз­робле­н­ням проєктної документації. Електрон­на П. (е-П.) — адміністративна чи інша публічна П., на­дана громадянину або юридичній особі через мережу Інтернет, автоматизовано, за допомогою інформаційних технологій та пере­важно без втруча­н­ня людини, зокрема шляхом встановле­н­ня спеціального за­стосунку або додатку на смартфонах, планшетах, телевізійних при­ймачах чи інших цифрових при­строях. Завдяки цьому громадянин має змогу отримати П. від держави (оформле­н­ня ліцензії, соціальної допомоги, особистого документу тощо) без особистого від­відува­н­ня органів влади. До таких електрон­них П. належать: по­стача­н­ня електрон­них примірників, на­да­н­ня до­ступу до зображень, текс­тів та інформації, під­писка на електрон­ні газети, журнали, книги, на­да­н­ня до­ступу та/або завантаже­н­ня фото­графій, графічних зображень, ві­деоматеріалів; на­да­н­ня до­ступу до баз даних (користува­н­ня пошуковими системами та службами каталогів у мережі Інтернет тощо); по­стача­н­ня електрон­них примірників (електрон­но-цифрової інформації) та/або на­да­н­ня до­ступу до аудіовізуальних творів, відео- та аудіотворів на замовле­н­ня, ігор, по­стача­н­ня П. із до­ступу до телевізійних про­грам (ка­налів) чи їх пакетів, крім до­ступу до телевізійних про­грам одночасно з їхньою транс­ляцією через телевізійну мережу; на­да­н­ня до­ступу до інформаційних, комерційних, роз­важальних електрон­них ресурсів та інших подібних ресурсів, зокрема роз­міщених на платформах спільного до­ступу до інформації чи ві­деоматеріалів; по­стача­н­ня П. із ди­станційного на­вча­н­ня у мережі Інтернет, проведе­н­ня та на­да­н­ня якого не потребує участі людини (на­да­н­ня до­ступу до віртуальних класів, освітніх ресурсів, у яких учні виконують зав­да­н­ня онлайн, а оцінки ви­ставляють автоматично, без участі людини або з мінімальною її участю); на­да­н­ня обчислювальних ресурсів, ресурсів зберіга­н­ня або систем електрон­них комунікацій за допомогою технологій хмарних обчислень; по­стача­н­ня про­грамного забезпече­н­ня та оновлень до нього, а також ди­станційне обслуговува­н­ня про­грамного забезпече­н­ня та електрон­ного обладна­н­ня; на­да­н­ня рекламних П. у мережі Інтернет, мобільних додатках та на інших електрон­них ресурсах, та рекламного простору (роз­міще­н­ня банерних рекламних пові­домлень на веб-сайтах, веб-сторінках, веб-порталах та ін.). Цифрова П. дає змогу споживачеві створювати, обробляти, зберігати або отримувати до­ступ до даних у цифровій формі; поширювати або будь-яким іншим чином використовувати дані у цифровій формі, що завантажені чи створені споживачем або іншими користувачами такої П. Інформаційними електрон­ними П. вважають: роз­по­всюдже­н­ня реклами; створе­н­ня можливостей для пошуку інформації та до­ступу до неї; пере­дачу та зберіга­н­ня інформації; роз­міще­н­ня інформації на замовле­н­ня іншої особи; пере­дачу інформації за запитом особи або від­правле­н­ня комерційних електрон­них пові­домлень; вчине­н­ня інших дій у сфері електрон­ної комерції. Не вважають інформаційними електрон­ними П., якщо їхнє на­да­н­ня: здійснюють без викори­ста­н­ня інформаційно-комунікаційних систем; потребує без­посередньої присутності замовника чи по­стачальника П. (зокрема з викори­ста­н­ням електрон­них при­строїв — медична консультація з оглядом пацієнта, аудит діяльності субʼєкта господарюва­н­ня тощо); перед­бачає одночасну пере­дачу інформації неви­значеному колу осіб (телевізійне мовле­н­ня, радіомовле­н­ня та ін.). П. електрон­ного торговельного май­данчика (маркетплейса) — на­да­н­ня покупцям (замовникам, споживачам) інформації про продукцію субʼєктів електрон­ної комерції та/або на­да­н­ня можливості ди­станційним способом вчиняти електрон­ні правочини щодо при­дба­н­ня продукції таких субʼєктів із викори­ста­н­ням інформаційно-комунікаційної системи по­стачальника П. маркетплейса.

Рекомендована література

Іконка PDF Завантажити статтю

Інформація про статтю


Автор:
Статтю захищено авторським правом згідно з чинним законодавством України. Докладніше див. розділ Умови та правила користування електронною версією «Енциклопедії Сучасної України»
Дата останньої редакції статті:
серп. 2025
Том ЕСУ:
стаття має лише електронну версію
Дата опублікування статті онлайн:
Тематичний розділ сайту:
Господарство
EMUID:ідентифікатор статті на сайті ЕСУ
890799
Вплив статті на популяризацію знань:
загалом:
9
сьогодні:
1
Бібліографічний опис:

Послуги / О. С. Биконя // Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. – Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2025. – Режим доступу: https://esu.com.ua/article-890799.

Posluhy / O. S. Bykonia // Encyclopedia of Modern Ukraine [Online] / Eds. : I. М. Dziuba, A. I. Zhukovsky, M. H. Zhelezniak [et al.] ; National Academy of Sciences of Ukraine, Shevchenko Scientific Society. – Kyiv : The NASU institute of Encyclopedic Research, 2025. – Available at: https://esu.com.ua/article-890799.

Завантажити бібліографічний опис

ВСІ СТАТТІ ЗА АБЕТКОЮ

Нагору нагору