Розмір шрифту

A

Керченський судноремонтний завод

КЕ́РЧЕНСЬКИЙ СУДНОРЕМО́НТНИЙ ЗАВО́Д — державне під­приємство у галузі морського транс­порту. Роз­таш. у м. Керч АР Крим у бухті Керчен. протоки. Засн. 1936 на базі судноремонт. майстерень (збудов. 1915), до складу яких входили ливар. та мех. цехи, ковал. дільниця та від­діл. мідних труб, а також 2 деревʼяних причали (довж. 35 і 12 м). Спочатку невеликі судна, які потребували ремонту, витягували на елінг вручну (60 осіб), від поч. 1933 — за допомогою 2-х електролебідок. 1934 встановлено нові ком­пресори, що до­зволило виконувати пневмат. клепа­н­ня та карбува­н­ня, введено в дію модел. цех і роз­почато освоє­н­ня ремонту та виготовле­н­ня запас. частин для імпорт. судн. ДВЗ. На поч. 2-ї світової війни завод пере­обладнував транс­порт­ні судна на військ. кораблі, встановлюючи озброє­н­ня; виготовляв корпуси запалювал. авіабомб, снарядні ящики, стволи мінометів, при­строї для роз­ливу запалювал. рідини у пляшки, здійснював литво чавун. кор-пусів для ручних гранат тощо. У березні 1942 під­приємство повністю зруйноване, вціліле устаткува­н­ня, зварюв. обладна­н­ня та інструмент уведено в екс­плуатацію у під­зем. штольнях в р-ні мор. фортеці. У червні 1944 роботу заводу від­новлено. У післявоєн. період виконував пере­важно поточ. ремонт діючого флоту і від­новлював судна, які затонули. Найбільшого роз­витку під­приємство досягло 1975–90: збудовано та введено в екс­плуатацію блок корпус. цехів, подовжено і роз­ширено пірс для стоянки суден, встановлено плавучий док вантажопід­йомністю 8,5 тис. т та нові металооб­робні вер­стати, а також зведено чимало нових соц. обʼєктів. Нині у структурі — причали заг. довж. бл. 1,4 км, оснащені 5-ма портал. кранами вантажопід­йомністю 10–20 т, баштовим і мостовим кранами; 2 плавучих доки вантажопід­йомністю 8,5 і 5,5 тис. т; 16 вироб. цехів та дільниць, серед них — мех., комплексно-доковий, корпусно-зварюв., електромонтаж., екс­перим., ливар., деревооб­роб., транс­порт. цехи; допоміжне виробництво. Нині діяльність заводу зосереджена на усіх видах ремонту та пере­обладнан­ні мор. суден макс. довж. 140 м, шир. 18 м, осадкою 4,5 м; машинобудуван­ні (циліндр. кришки для судн. ДВЗ бл. 30-ти найменувань, дизель-генераторів, зокрема й тепловозних); ливар. виробництві; деревооб­роблен­ні. Вироб. потужності і причали до­зволяють освоїти мале суднобудува­н­ня та виконувати функції пере­вантажув. пункту. Кількість працівників (2010) — 355 осіб. Перший дир. — І. Соколов (до 1937), який раніше керував майстернями, тривалий час під­приємство очолювали М. Китиков (1975–90; зробив знач. внесок у роз­виток заводу) та В. Кузьмін (1990–2008), від 2008 дир. — В. Сінкевич.

Іконка PDF Завантажити статтю

Інформація про статтю


Автор:
Статтю захищено авторським правом згідно з чинним законодавством України. Докладніше див. розділ Умови та правила користування електронною версією «Енциклопедії Сучасної України»
Дата останньої редакції статті:
груд. 2012
Том ЕСУ:
12
Дата виходу друком тому:
Тематичний розділ сайту:
Підприємcтва
EMUID:ідентифікатор статті на сайті ЕСУ
11835
Вплив статті на популяризацію знань:
загалом:
46
сьогодні:
1
Бібліографічний опис:

Керченський судноремонтний завод / С. М. Кузнецов // Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. – Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2012. – Режим доступу: https://esu.com.ua/article-11835.

Kerchenskyi sudnoremontnyi zavod / S. M. Kuznetsov // Encyclopedia of Modern Ukraine [Online] / Eds. : I. М. Dziuba, A. I. Zhukovsky, M. H. Zhelezniak [et al.] ; National Academy of Sciences of Ukraine, Shevchenko Scientific Society. – Kyiv : The NASU institute of Encyclopedic Research, 2012. – Available at: https://esu.com.ua/article-11835.

Завантажити бібліографічний опис

ВСІ СТАТТІ ЗА АБЕТКОЮ

Нагору нагору