Годенко-Наконечна Олена Петрівна
ГОДЕ́НКО-НАКОНЕ́ЧНА Олена Петрівна (10. 03. 1954, Мінськ) — мистецтвознавець, культуролог. Дружина В. Наконечного. Член НСХУ (1989). Закін. Київський художній інститут (1977; викл. П. Білецький, Л. Міляєва, Л. Сак). Працювала викл. історії мистецтв Дніпроп. дит. худож. школи (1977–80); від 1982 — методист навч.-метод. кабінету Дніпроп. упр. культури; від 1985 — викладач історії мистецтва, 1992–97 — директор Дніпроп. худож. училища; від 1999 — викладач культурології Дніпроп. університету внутр. справ. Співзасновниця у Дніпропетровську «Пан-Української галереї» (1991), організатор міжнар. бієнале «Пан-Україна» (1992, 1995). Наукові дослідження стосуються нац. особливостей сучас. укр. образотвор. мистецтва, семіотики культури, дит. творчості, проблем естет. виховання. Уклала каталоги «Бієнале “Пан-Україна’95”» (Дн., 1995), «Станіслав Юшков» (Дн., 2000); альбоми — «Дніпропетровська організація НСХУ» (К., 2002), «Василь Хворост» (Дн., 2002), «Художники Дніпропетровщини» (Дн., 2004; співавт.). Авторка низки статей в ЕСУ.
Пр.: Проблеми естетичного виховання // ОМ. 1983. № 2; Повернення (Ф. Гуменюк) // Там само. 1991. № 2; Чумацький Шлях. К., 1994; Семіотичний аналіз мистецьких образів як метод дослідження української культури // Філософія, культура, життя. Дн., 2001. Вип. 13; «У білому, як ангел...»: До 10-ї річниці з дня смерті Олега Голосія // ОМ. 2003. № 3.
В. І. Старченко
Основні праці
Проблеми естетичного виховання // ОМ. 1983. № 2; Повернення (Ф. Гуменюк) // Там само. 1991. № 2; Чумацький Шлях. К., 1994; Семіотичний аналіз мистецьких образів як метод дослідження української культури // Філософія, культура, життя. Дн., 2001. Вип. 13; «У білому, як ангел...»: До 10-ї річниці з дня смерті Олега Голосія // ОМ. 2003. № 3.