Голенищев Володимир Митрофанович
Визначення і загальна характеристика
ГОЛЕНИ́ЩЕВ Володимир Митрофанович (12. 07. 1938, Харків) — дизайнер, живописець і графік. Член Спілки дизайнерів України (1987). Закін. Харків. худож.-пром. інститут (1970; викл. М. Константинопольський, В. Лістровой, М. Шапошников). Від 1964 працював у Харків. філії ВНДІ тех. естетики: пров. художником-конструктором (1970–89), де створив низку дизайнер. проектів, зокрема електробритви (1973, 1975, 1976, 1978, впроваджені у серійне виробництво на заводах Харкова). Один із засн. твор. об’єдн. «Буриме» (1990). Учасник респ. та зарубіж. мистецьких виставок від 1991. Персон. — у Харкові (1991, 1996). Від 1995 — в м. Бейт-Шемеш (Ізраїль). Представник постмодернізму; переосмислюючи традиції худож. спадщини зх.-європ. та вітчизн. митців кін. 19 — поч. 20 ст., приділяє значну увагу формал. засобам: конструктив. виразності форми, лінії, символіці кольору. Автор пейзажів і натюрмортів; віддає перевагу портрету, створюючи синтет. образи на основі трансформації їхньої сутності. Однією з особливостей творчості Г. є гротеск. Окремі роботи зберігаються у Харків. та Красногр. (Харків. обл.) ХМ, колекції І. Лучковського в Харкові.
Додаткові відомості
- Основні твори
- живопис — серія «Ленін» (1988–94); «Автопортрет із П. Ґоґеном і Ван Ґоґом» (1988), «Автопортрет» (1989), «Портрет дружини художника» (1990), «Ван Ґоґ», «Дівчина з яблуком» (обидва — 1991), «Викрадення Європи», «Храм Пресвятої Богородиці. Станиця Каневська Ставропольського краю» (обидва — 1993), «Богослужіння» (1995), «Св. Стефан» (2005); вітражі для церкви св. Стефана монастиря Бейт-Жемаль у м. Бейт-Шемеш — «Народження», «Хрещення», «Розп’яття», «Преображення», «Вознесіння» (2003–05).