Асортимент
Визначення і загальна характеристика
АСОРТИМЕ́НТ (від франц. assortiment — набір, комплект, від assortir — підбирати, сортувати) — склад, співвідношення різних видів виробів у продукції підприємства, галузі виробництва або в певній групі товарів з урахуванням їхньої якості; підбір різних видів і сортів товарів. Термін «А.» застосовують переважно для товарів нар. вжитку. Вироб.-тех. продукцію і надання послуг визначають терміном «номенклатура». А. буває оптовий і роздрібний. Оптовий А. сформований (згрупов.) за товарознав. принципом чи принципом комплекс. споживання товарів, а також для певних соц. груп споживачів (товари культурно-побут. призначення, для спорту, побут. хімії тощо). Розрізняють асортиментні набори товарів, торг. набір магазину, його секцій, відділів торг. організації. Оптові й роздрібні торг. підприємства й заклади намагаються постійно розширювати А. товарів. У торг. науці й практиці вживають поняття (термін) «поліпшення А. товарів»: збільшення А. питомої ваги товарів, які більше відповідають попитові населення, вимогам гігієни та екології, мають вищу якість, кращі смак. властивості тощо.