Лисенко Ольга Всеволодівна
ЛИ́СЕНКО Ольга Всеволодівна (09. 08. 1947, м. Новочеркаськ Ростов. обл., РФ) — піаністка, педагог, музично-громадська діячка. Дружина Віталія Романовича, мати Миколи Віталійовича молодшого Лисенків. Канд. мистецтвознавства (1991). Лауреатка конкурсів хор. мистецтва ім. К. Стеценка (1–3 обл.; 1989–95) і респ. (1993). Закін. Київську консерваторію (1974; кл. Б. Архимовича, А. Лисенко) та аспірантуру при Моск. консерваторії (1979; кер. В. Скатерщиков). Від 1973 працює у Нац. муз. академії України (Київ): від 1979 — старший викладач, від 1991 — доцент, від 2004 — в. о. проф. Водночас 1994–99 — худож. кер. і заст. дир. Укр. нар. муніцип. ансамблю пісні і танцю «Вишгород» (Київ. обл.), від 1999 — худож. кер. київ. вокал.-хореогр. ансамблю «Україночка». Серед учнів — Н. Брояко, М. Євтим (Словаччина), М. Ковалінас, С. Ковнір, М. Корунич (колишня Югославія), Д. Кузьмін, М. Лисенко молодший, Л. Пал (Угорщина), Н. Пономарчук, В. Сіренко, К. Такая (Японія). Співзасн. і президент Міжнар. благодій. культурно-наук. фонду ім. М. Лисенка (від 1993), авторка його проектів, реж. і худож. кер. твор. заходів у межах фестивал. проекту «Віковічні джерела» (від 2002). Л. — авторка й худож. консультантка концерт. симф. програм «М. Лисенко та його послідовники» (Донец. філармонія, Андріїв. церква в Києві; 2000–02). Голова президії секції «Мова сучасного мистецтва» щоріч. міжнар. конф. «Мова і культура» (2000–07). Авторка статей в енциклопед. вид. і періодиці. Упорядник першого у світі компакт-диску, присвяч. М. Лисенкові (Київ, 2002). Концертує, зокрема, у складі фортепіан. дуету (разом із С. Глух — від 1993, Н. Лисенко), а також із Нац. симф. оркестром України, камер. оркестром «Archi». Грала під керівництвом М. Лисенка молодшого, виступала разом із О. Богдановичем, Л. Давимукою, Р. Майбородою, В. Опеньком, О. Семчуком, М. Стеф’юк, М. Шопшею. Брала участь у міжнар. муз. фестивалях — хор. і духов. музики (1994, м. Шауляй, Литва; 1997, м. Утрехт, Нідерланди), «Джерела» (1993), «Світанок» (1994, м. Білгород-Дністровський Одес. обл.), пам’яті М. Лисенка «Віковічні джерела» (2002–07, Київ, Донецьк, Дніпропетровськ, Феодосія (АР Крим), Мінськ, Новочеркаськ). У репертуарі понад 200 творів, зокрема: концерти для фортепіано з оркестром — С. Рахманінова, В.-А. Моцарта, Л. ван Бетговена, Е. Ґріґа, К. Дебюссі, Дж. Ґершвіна, Ф. Пуленка; сонати — О. Скрябіна, С. Прокоф’єва, Д. Шостаковича, А. Скарлатті, Й. Гайдна, Й. Брамса; фортепіанне тріо — М. Глінки, С. Рахманінова, Й. Брамса; композиції різних жанрів М. Лисенка, А. Штогаренка, В. Кирейка, Л. Колодуба, І. Карабиця, Р. Шуманна, Ф. Шопена, Ф. Ліста та ін.
Додаткові відомості
- Основні праці
- Художественная интерпретация как эстетическая проблема // Эстет. аспекты худож. интерпретации: По мат. науч. исследования. Сер. Музыка. К., 1986. Вып. 4; Генезис профессиональной музыкальной исполнительской культуры // Мова і культура. К., 2004. Вип. 7, т. 3; Історичний аспект процесу формування системи професійного музичного виконавства // УМ. 2005. Вип. 34; Формування системи професійного музичного виконавства у загальнокультурному процесі давніх цивілізацій Передньої й Малої Азії // Дослідження. Досвід. Спогади: Зб. наук. пр. Київ. спец. муз. школи-інтернату ім. М. Лисенка. К., 2005. Вип. 6; Система професійного музичного виконавства: методологічні та гносеологічні питання // Наук. вісн. Нац. муз. академії України. К., 2006. Вип. 58, кн. 12; Гносеологічні питання музично-виконавської практики в аспекті системи музичного смислоутворення // Наук. вісн. Київ. муз. училища ім. Р. Ґлієра. К., 2006. Вип. 60.